Web Analytics
Jump to content

Reverb på snare i superior drummer + nuendo/cubase?

Recommended Posts

Den 7. april 2016 at 21.55, Straymond skrev:

kan fortelle meg hvordan jeg gjør dette, og samtidig late som at jeg er 12 år under forklaringen før jeg klikker og eter rottene våre?

Jeg pleier å eksportere hver enkelt tromme til et eget lydspor, slik at jeg kan importere dem i et nytt prosjekt som et multitrack. Da kan du mikse mer nøyaktig, og det blir mer oversiktlig å jobbe med EQ, reverb, kompressorer osv. 

Du kan også mikse trommene inne i superior, men jeg syns personlig at det er litt rotete. 

Så, når du har trommene fordelt utover flere spor (basstromme, skarp, tammer osv.), kan du bruke reverb-plugins'a som følger med din DAW til å mekke på hver enkelt tromme. Selv bruker jeg Cubase 8 pro, og liker veldig godt RE-Velation og Room-Works som reverb plugins. Kan også være greit å lage en effekt-bus (et effekt-spor med en fin reverb for eksempel), og så sender du de trommene du måtte ønske dit. 

Av og til bør du også tenke litt "less is more" i forhold til reverb-bruk. Blir fort grøtete med for mye, men hvis du får det til å høres naturlig ut (slik du ville hørt det akustisk i et rom), vil det også høre mindre digitalt og jalla ut. 

Når du har mikset ferdig, eksporterer du bare alle trommene ned til ett enkelt lydspor igjen, og importerer det i hovedmiksen. 

Håper dette var til hjelp:)

Du må få opp panelet over VST-instrumenter(F10? F11?) og velge at alle utgangene til instrumentet skal aktiveres. Da dukker det opp ekstra utganger i instrumentet i edit-vinduet. Du må deretter i kontrollpanelet på Superior Drummer sende skarpmikken til en annen utgang enn 1-2. Send til 3-4 og legg på effektene du vil ha på.

• Like 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Fra mylespaul.com/forum: From another forum: Your results may vary- Gibson Pickups DC Resistance Values Gibson Burstbucker Pro (sim: BB1,Alnico5, potted) 7.4 KO Gibson Burstbucker Pro (sim: BB2, Alnico5, potted) 8.0 KO Gibson Burstbucker 1 (Alnico2) 7.5 KO Gibson Burstbucker 2 (Alnico2) 8.0 - 8.4 KO Gibson Burstbucker 3 (Alnico2) 8.2 - 8.8 KO Gibson '57 Classic (Alnico5) 7.44 - 8.5 KO Gibson '57 ClassicPlus (Alnico5) 9.0 - 13.8KO(the 9.0 appears to be a screw-up or faulty PU) Gibson Dirty Fingers (2xCeramic) 16.0 -16.6 KO Gibson Mini-humbucker (Alnico2) 6.0 - 6.4 KO Gibson 490R (Alnico2) 7.2 - 7.83 KO Gibson 490T (Alnico2) 7.9 - 8.53 KO Gibson 498T (Alnico5) 12.32-13.46 KO Gibson 496R (Ceramic) 8.3 - 8.63 KO Gibson 500T (Ceramic) 14 – 15 KO Gibson Angus Young (Alnico5) 13.5 KO Gibson Tommy Iommi (Alnico2+Ceramic) 16.5 KO Gibson Joe Perry(BB2&3?) (Alnico5) 8.4(neck)-8.8 KO(bridge) Gibson Jimmy Page (Alnico5) 7-8 KO(not found yet, but I reckon within these values) Gibson P-90R (Alnico5) 7.7 - 8.5 KO Gibson P-90T (Alnico5) 7.8 - 9.35 KO Gibson P-100R (Alnico5) 6.1 KO Gibson P-100T (Alnico5) 9.4 - 16.0 KO Gibson P-94R (Alnico5) 8.1 KO Gibson P-94T (Alnico5) 9.1 KO Gibson HB-R (Alnico5) 7.06 - 9.13 KO Gibson HB-L (Alnico5) 13.39 - 15.3 KO
    • Støtter BB Pro.  Akkurat dette med dårlig merking av pickups er en uting. Jeg har handlet en god del BKP det siste året, og de er definitivt verst på dette (absolutt ingen merking..). 
    • Siden de er merket med Alnico V, vil jeg si at det er BB Pro.
    • Pent brukt akkurat passe liten/stor og akkurat passe mye lyd til små øvinger / gigs. Liten, lett og allsidig !  Liten ‘rift i Tolexen’. Og billig ! 1900,-  Tranby.  
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.