Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Reverb på snare i superior drummer + nuendo/cubase?


Anbefalte innlegg

Den 7. april 2016 at 21.55, Straymond skrev:

kan fortelle meg hvordan jeg gjør dette, og samtidig late som at jeg er 12 år under forklaringen før jeg klikker og eter rottene våre?

Jeg pleier å eksportere hver enkelt tromme til et eget lydspor, slik at jeg kan importere dem i et nytt prosjekt som et multitrack. Da kan du mikse mer nøyaktig, og det blir mer oversiktlig å jobbe med EQ, reverb, kompressorer osv. 

Du kan også mikse trommene inne i superior, men jeg syns personlig at det er litt rotete. 

Så, når du har trommene fordelt utover flere spor (basstromme, skarp, tammer osv.), kan du bruke reverb-plugins'a som følger med din DAW til å mekke på hver enkelt tromme. Selv bruker jeg Cubase 8 pro, og liker veldig godt RE-Velation og Room-Works som reverb plugins. Kan også være greit å lage en effekt-bus (et effekt-spor med en fin reverb for eksempel), og så sender du de trommene du måtte ønske dit. 

Av og til bør du også tenke litt "less is more" i forhold til reverb-bruk. Blir fort grøtete med for mye, men hvis du får det til å høres naturlig ut (slik du ville hørt det akustisk i et rom), vil det også høre mindre digitalt og jalla ut. 

Når du har mikset ferdig, eksporterer du bare alle trommene ned til ett enkelt lydspor igjen, og importerer det i hovedmiksen. 

Håper dette var til hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få opp panelet over VST-instrumenter(F10? F11?) og velge at alle utgangene til instrumentet skal aktiveres. Da dukker det opp ekstra utganger i instrumentet i edit-vinduet. Du må deretter i kontrollpanelet på Superior Drummer sende skarpmikken til en annen utgang enn 1-2. Send til 3-4 og legg på effektene du vil ha på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.