Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny låt: Circles


BjørnReiten

Anbefalte innlegg

Ny musikk! 
Denne gangen har jeg laget en instrumental progmetal-låt. 
Har gitt gitaren større plass i lydbildet enn jeg har gjort tidligere, og har generelt tenkt dette som en gitar-basert låt. Fordelen med å lage
instrumental musikk for meg, er at man blir tvunget til å tenke mer kreativt, siden ting fort kan bli kjedelig hvis man ikke skaper variasjoner.
Det er vel kanskje også derfor jeg er fan av den progressive sjangeren:) 

Hvis noen lurer på hva jeg har brukt:

Amp: Fender Blues jr. 

Effekter: Mesa Tone Burst, Boss DS1 (funker faktisk godt i kombinasjon med andre ting), Xotic AC+, (Analogman chorus) + digital reverb, delay og kompressor i DAW

Mikrofoner: Shure SM57, Neumann TLM102

Lydkort: Focusrite Scarlett 18i20

DAW: Cubase 8 pro

Bass (hadde en diskusjon rundt dette her på forumet for noen uker siden): http://forum.gitarnorge.no/topic/58390-spille-inn-bass-uten-amp/


Ble ikke tid til noen video denne gangen! Har fått en ny sjef i huset (Pernille, 6 mnd) så da har man plutselig ikke så mye tid som før:D

Håper dere liker den, gir den også ut på spotify etterhvert:) 

Her:

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette likte jeg!
Veldig bra jobba, altså.

Har du lyst, kan du få låne gitarsynthen min en periode. Sikker på at du kan ha mye moro med den. Har ikke lyst til å selge den, men du kan som sagt få låne den i en periode. :) Det er en Roland GR-55, og en Fernandes med sustainer og hexpickup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CastorFiber skrev:

Dette likte jeg!
Veldig bra jobba, altså.

Har du lyst, kan du få låne gitarsynthen min en periode. Sikker på at du kan ha mye moro med den. Har ikke lyst til å selge den, men du kan som sagt få låne den i en periode. :) Det er en Roland GR-55, og en Fernandes med sustainer og hexpickup.

Mange takk! 

Det kunne jo absolutt vært gøy, siden jeg aldri har vært borti det før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.