Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

V-Gitar tråden


ErikKlæptn

Anbefalte innlegg

20 timer siden, Troll skrev:

Sånn ser min ut for øyeblikket. Pågår installasjon av BKP Riff Raff og Mule. Veldig spent på resultatet 😊

20210714_144837.jpg

Post gjerne noe om erfaringene dine med pupsa etterpå, hatt lyst å testa Mule i min 2017 V :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Endt skrev:

2 blad 2012 mod flying v

20210211_123857(1).jpg

Den sorte der er skikkelig lekker 😍

Ble aldri helt venn med min 2012-modell. Var «noe» som føltes «off» ift den 1994-modellen jeg eide. Kan bare være all slitasje jeg hadde påført min iløpet av 23 år, men den nye manglet en eller annen x-faktor (pluss noe annerledes med halsprofilen). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, WelhavenT skrev:

Den sorte der er skikkelig lekker 😍

Ble aldri helt venn med min 2012-modell. Var «noe» som føltes «off» ift den 1994-modellen jeg eide. Kan bare være all slitasje jeg hadde påført min iløpet av 23 år, men den nye manglet en eller annen x-faktor (pluss noe annerledes med halsprofilen). 

Ironisk nok ble de i 2012  kalt V-factor X og hadde en uvanlig halsprofil. 

“The neck on Gibson’s V-Factor X has the best of both worlds—it is a hybrid between the ’50s rounded contour and the ’60s slim-taper profile. “

Hvorfor modellen fikk solkrem inspirert navn vet jeg ikke, og har aldri hørt noen snakke om det, og tenker ikke så mye over det, da den er tilnærmet lik en 67'ri

Endret av Endt
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Endt skrev:

Ironisk nok ble de i 2012  kalt V-factor X og hadde en uvanlig halsprofil. 

“The neck on Gibson’s V-Factor X has the best of both worlds—it is a hybrid between the ’50s rounded contour and the ’60s slim-taper profile. “

Hvorfor modellen fikk solkrem inspirert navn vet jeg ikke, og har aldri hørt noen snakke om det, og tenker ikke så mye over det, da den er tilnærmet lik en 67'ri

Jøss, hva du vet :) Har aldri hørt om det før. De hadde vel gripebrett av granadillo også? 
 

Er veldig sugen på en hvit fra nittitallet med ebony. Vet du om dette stemmer, forresten?

FA0382C9-9855-46E8-851F-473113039275.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ErikKlæptn skrev:

Post gjerne noe om erfaringene dine med pupsa etterpå, hatt lyst å testa Mule i min 2017 V :) 

Will do! Syns egentlig Dirty Fingers låt bra, ikke ofte jeg har vært  fornøyd med pickups fra Gibson. Men det er noe med Seymour Duncan og BKP som jeg syns låter mer åpent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, WelhavenT skrev:

Jøss, hva du vet :) Har aldri hørt om det før. De hadde vel gripebrett av granadillo også? 
 

Er veldig sugen på en hvit fra nittitallet med ebony. Vet du om dette stemmer, forresten?

FA0382C9-9855-46E8-851F-473113039275.jpeg

Vet ikke noe om påstanden der, men ser atskillig færre hvite.

Den sorte min har granadillo fingerbrett, som er blitt farget mørkere, men den røde har rosewood, tror de brukte det de hadde tilgjengelig der og da, har også sett med baked maple og laminert rosewood.

Her er bilde fra før farging av gripebrett, er atskillig lysere enn rw, og mye mer "oransje"

20200609_143810_HDR(1).jpg

Endret av Endt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, da kan jeg bidra i tråden her jeg også. Henta på posten rett før stengetid i går, på veien hjem fra ferie. Ble sen leggetid, sa brura.

Gassa på en hvit V fra nittitallet, så da denne dukka opp, slengte jeg inn et bud. Selger hadde fått et høyere bud, men da kjøperen måtte «tenke litt på det», fikk jeg muligheten og slo til. 

Gibson Flying V (1995), ebony gripebrett og Lollar Imperials. Denne føles akkurat som en V skal, så nå er jeg en glad gutt. 

 

2A912C4B-16AA-4729-B27F-9C33080E5BAB.jpeg

  • Liker 6
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, WelhavenT skrev:

Yes, da kan jeg bidra i tråden her jeg også. Henta på posten rett før stengetid i går, på veien hjem fra ferie. Ble sen leggetid, sa brura.

Gassa på en hvit V fra nittitallet, så da denne dukka opp, slengte jeg inn et bud. Selger hadde fått et høyere bud, men da kjøperen måtte «tenke litt på det», fikk jeg muligheten og slo til. 

Gibson Flying V (1995), ebony gripebrett og Lollar Imperials. Denne føles akkurat som en V skal, så nå er jeg en glad gutt. 

 

2A912C4B-16AA-4729-B27F-9C33080E5BAB.jpeg

Grattis med fin V!

Kjøpte du denne på finn? Den som lå ute til 12 laken? Ser at brukte V gitarer generelt forsvinner på et blunk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Troll skrev:

Grattis med fin V!

Kjøpte du denne på finn? Den som lå ute til 12 laken? Ser at brukte V gitarer generelt forsvinner på et blunk. 

Kjøpte på Finn, ja. Betalte litt mer enn det, men siden jeg var på jakt etter spesifikt en hvit V fra rundt ‘94, så måtte jeg bare slenge inn et bud. Mars 1995 👌

Virker som spesielt ‘67 reissue-modellene går kjapt, ja. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2021 den 16.42, Endt skrev:

Vet ikke noe om påstanden der, men ser atskillig færre hvite.

Den sorte min har granadillo fingerbrett, som er blitt farget mørkere, men den røde har rosewood, tror de brukte det de hadde tilgjengelig der og da, har også sett med baked maple og laminert rosewood.

Her er bilde fra før farging av gripebrett, er atskillig lysere enn rw, og mye mer "oransje"

20200609_143810_HDR(1).jpg

Helt sikker på at du ikke skal selge en av de til meg? 😚

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.