Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

V-Gitar tråden


ErikKlæptn

Anbefalte innlegg

Her er mine to! Veldig glad i Flying V-en, fikk den av en venn før han gikk bort, noe som gjør at den har utrolig stor affeksjonsverdi. Det er en Faded fra 2007. King V-en, en KVMG Pro fra 2014, kjøpte jeg i høst. Har ikke rukket å spilt så mye med den i bandet ennå, men liker den veldig godt.

V-gitarer er ikke gode å sitte med i lengden, men du verden så deilige de er å spille live med. Når jeg spiller og synger samtidig bruker jeg å stå med høyrebenet litt foran det venstre, så lener jeg på en måte innsiden av venstrehornet inntil låret. Da står gitaren veldig stabilt og stødig, og jeg kan lett spille feeete riff mens jeg skriker ivei. ?  Fin bonus at man ikke trenger stativ også!

Flying V.jpg

KVMG.jpg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Skullkrusher skrev:

V-gitarer er ikke gode å sitte med i lengden, men du verden så deilige de er å spille live med.

Flying V.jpg

KVMG.jpg

Mye årsaken til at jeg liker V; du tvinges til å sitte «korrekt» når du øver sittende, samt at du lettere husker å øve stående. Litt for lett å synke sammen som en sekk i sofakroken når jeg øver med eksempelvis PRSen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ErikKlæptn skrev:

Mye årsaken til at jeg liker V; du tvinges til å sitte «korrekt» når du øver sittende, samt at du lettere husker å øve stående. Litt for lett å synke sammen som en sekk i sofakroken når jeg øver med eksempelvis PRSen1f60a.png

Veldig sant! Man må sitte med veldig god holdning. Eneste jeg plages litt med er at jeg blir ganske anspent i høyrefoten over tid når jeg sitter og spiller. Tror jeg hever den litt ubevisst. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
22 minutter siden, Sugardaddy65 skrev:

Korina Flying V kom i dag - 2005 Korea Epiphone . Spiller overraskende bra for en Epi må jeg si . En nesten ingen dårlige bånd , bra sustain , takler rimelig lav strengehøyde etter noe justering . Den er rett og slett brukbar med noen nye pickups .

38742149_454275295036930_7939686722458091520_n[1].jpg

38779939_2012360009074811_7591381397491679232_n[1].jpg

38731206_264939894331532_6487037811248594944_n[1].jpg

Grattis! Ser fin ut!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort en service - lakkrens polering - kroning og polering av bånd - truss justert etc - nut var spoton utrolig nok  . Spiller bra med 1.3mm strengehøyde på 15 bånd nå med bra sustain . Er forundret av kvaliteten på denne Epi . Korea Epi er vanligvis noe bedre rnn Kina , men denne er ikke langt fra en middels Gibson . Den har mye bedre bånd enn den dyre Epi Bonamassa LP jeg hadde .  

De må ha vært heldige med denne . Pickups er noe 57 CH greier og funker " greit nok" . Litt hard diskant på bridge , men Burstbucker pro er verre syns jeg .

Denne blir nok i samlingen ( til jeg evnt. får tak i en ekte early 80 s Korina V - lite sannsynlig )   . Gibson metall logo er selvfølgelig bestilt .

IMG_1677.JPG

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Var for noen uker siden og handla denne av @Sugardaddy65.

2012 Flying v i wine red

Overraskende lett og godt balansert, og liker veldig godt 500t i bridge.

Vurderer enten cream/aged white eller svart plekterbrett, men er vist veldig mange varianter ute og går. Wd music selger, men de krever at jeg lager et omriss på papir og sender det til statene, er det noen som har andre alternativ? 

Raw nickel pickup covers er også på vei, samt bridge og stop tail skal få en liten omgang for å ikke se så veldig bling ut.

20180922_190704-1.jpg

20180922_190655-1.jpg

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
12 minutter siden, Troll skrev:

Den der fulgte jeg med på lenge, men fikk aldri muligheten desverre. Grattis med fin gitar! 

Takker ??

Ble solgt unna en gitar for å skrape sammen midler, i tilegg var @germaniumkid elskverdig nok til å forbarme seg over en Hughes & Kettner som sto og støva ned

Er det noen som har erfaring med at 500t pickups har annerledes pole spacing en vanlige gibson pickups? Bestilte covers, men det var ett som passet. Er da da sd trembucker spacing?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.