Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

V-Gitar tråden


ErikKlæptn

Anbefalte innlegg

1 time siden, germaniumkid skrev:

Cool. Hvordan er Zglide-halsen? 

 

Har ikke fått prøvd annet en å kjenne på halsen. Fikk tatt noen bilder før jeg måtte reise igjen. Skal få teste ikveld, så skal jeg gi tilbakemelding på hvordan jeg liker det.

57 minutter siden, ErikKlæptn skrev:

Tøfft! Aldri vært fan av den headstocken, men denne gitaren tror jeg faktisk fikk meg til å endre mening1f914.png1f603.png

Ja denne var litt mer "classy" en "den vanlige" - selv om jeg liker den gamle også.

42 minutter siden, Sugardaddy65 skrev:

Hva land er den Dean produsert i ? Serienummer S161101  . Korea ?

Dean Zelinsky PL produserer i USA og India, så denne er laget i India. Men for et fokus på detaljer, den er en perle.

Endret av Berserker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nye favoritt øks! For en gitar, for en hals. Det lille jeg har testet Z-Glide så må jeg si meg veldig imponert. Om ikke annet så er denne synsvinkelen veldig flott i mine øyne ?

Vienna neck2.jpg

Endret av Berserker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

På høy tid å blåse liv i denne tråden igjen! Min Flying V fikk en liten overhaling i kveld. Gibson deluxe tunere ble byttet til grover locking og hvit pickguard ble til svart, med pickup ringer. Før og etterbilde.

20190708_205348-1.jpg

20180922_190655-1.thumb.jpg.70842efebf8fb9843e8dd424a80c4909.jpg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var litt usikker på hvordan det kom til å bli, men er fornøyd enn så lenge i hvertfall. Fant ut at de som passet min merkes som 1967ri. Du kan også se forskjell på vinkelen til høyre ved stoptail, noen modeller er mer avrunda i hjørnet. Måtte pusse litt øverst på mitt for å få det til å passe, men ellers bra passform.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2019 den 8.54, Evil_Caprino skrev:

Det er det samme med Explorer-brett. Veldig vanskelig å finne rett. Hvertfall hvis du vil at skruehullene skal matche. Og det vil man jo helst. Jeg skal prøve med svart selvheftende vinyl nå. Så får man se om det blir pent nok.

Jeg har et nytt svart 3-ply brett til Explorer - kan måle og se om det er rett type . Antakelig ikke men en vet aldri .

09FCB429-ECF8-414E-A467-E60B1889653C.jpeg

Endret av Sugardaddy65
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 year later...
På 31.5.2016 den 14.00, WelhavenT skrev:

Var for synd å la V-gitaren gå av med pensjon, og da jeg fant en pose med de orginale delene var valget lett. Nå er den tilbake i samme stand som den var før 2002, og skal brukes i metallbandet på fast basis. Vi har tross alt opplevd mye sammen de siste 22 åra :) 

 

image.jpeg

Ha, dumme meg som solgte den 😜 Så da ble det å angre seg og kjøpe en annen...

25C7022B-5015-4631-9D0A-60BB4B2DB88B.jpeg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Se her, ja. Tydeligvis helt elendig på å bruke søkemotoren. 

Det positive er at alle gode ting tre. Dvs, satser på at jeg har noe å bidra med her ila neste uke 🤩 Anbefaler alle å se «Flying V»-dokumentaren på iTunes, skikkelig grobunn for GAS der.

Endret av WelhavenT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2016 den 16.47, Hanspanzer skrev:

Mine to. 

Den hvite er en 67RI fra 1991 og den sorte tilsvarende fra `89. 

Begge spiller som som smør og er lette og fine. 

IMG_20161023_163741.jpg

 

IMG_20161023_163745.jpg

En slik hvit en er antagelig drømmegitaren om dagen 😍 Helst fra nittitallet, den siste V’en jeg kjøpte fra 2012 føltes helt annerledes enn min gamle fra 1994. Har du den ennå @Hanspanzer? Får jeg tak i en slik skal jeg aldri selge igjen 😂

edit: ser det ble noen poster på rad her. Sorry for det! 

Endret av WelhavenT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, WelhavenT skrev:

En slik hvit en er antagelig drømmegitaren om dagen 😍 Helst fra nittitallet, den siste V’en jeg kjøpte fra 2012 føltes helt annerledes enn min gamle fra 1994. Har du den ennå @Hanspanzer? Får jeg tak i en slik skal jeg aldri selge igjen 😂

edit: ser det ble noen poster på rad her. Sorry for det! 

Ja disse to har jeg planer om at kidsa skal arve 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.