Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Elektronikktråd Telecaster/Stratocaster mm.


Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp og det er det sikkert andre som gjør fra tid til annen også så jeg oppretter en en egen tråd for elektronikk og kobling

Jeg ser etter et koblingssjema for Fender american Standard SSS. Det brukes samme pickup i neck og bridge forstod jeg så har noen et koblingssjema for USA standard? Jeg trenger nemlig neck til Stratocasteren. Jeg har mer i tankene senere, så denne tråden er en elektronikktråd for alle på forumet:

Jeg fikk dette svaret da jeg spurte om denne American Standard pickupen er neck eller bridge. Kan noen si meg hvordan jeg kobler for å få neck? Se dette svaret på e-bay:

Hello, this is Tom, the owner of Guru. In the original American Standard guitars, this pickup was used in both the neck AND the bridge, there is a different "reverse wound" pickup used in them middle position. Therefore, this pickup can be used in the neck or the bridge position, so if you have an older American Standard this is the correct pickup for the bridge position. I hope that clears things up? 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet tråden til et mer egnet underforum.
 

Jeg må si jeg ikke er helt sikker på hva du spør om. Du finner veldig mange koblingsskjemaer her:
http://www.seymourduncan.com/wiring-diagrams

Den skal kobles helt likt som andre SSS-strater, etter det jeg vet. Så må du jo også montere den på riktig sted i gitaren, men det sier seg vel selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.