Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Buzz på åpen g streng


Yonah

Anbefalte innlegg

Jeg har fått buzz på en streng, g-strengen for å være nøyaktig. Den var der på forrige strengesett og ble enda verre når jeg skifta strenger i dag. Det er en fender sonoran , akustisk, stålstenger.  Jeg har satt på ghs 11-50, brukte det sist også. Gitaren leveres vel med 12-52 originalt( i hvertfall det jeg hadde på elexir strengene)

Jeg finner ikke ut av det, noen tips?

- Har sjekket båndene og jeg kan ikke få det til at strengen ligger for lavt, selv når jeg trykker ned på 3.bånd hører jeg lyden. 

-Det høres som lyden kommer fra under broen rett og slett. Er det noen ledninger der som kan kødde til? Gitaren har pickup( aldri prøvd av mangel på utstyr). Saken er at lyden blir borte om jeg snur gitaren på hodet. 

- Jeg har tatt av og på strengen for å se om det fikset problemet, men det ble ingen endring.. Til og med mannen som er totalt tonedøv hører lyden... 

Jeg er en amatør, men har klart å fikse buzz før, dette er et mysterium. Det er 10 mil til nærmeste musikkforretning, så det er ikke bare å stikke innom for å få hjelp..  får jeg det ikke til, så drar jeg dit altså, det passer bare ikke helt nå. Og jeg spiller jo en time eller mere hver dag på denne gitaren da.. Temmelig irriterende. 

Endret av Yonah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, CaptainSexy skrev:

Dette høres ut som en utslitt oversadel. Hadde et lignende problem på en av mine gamle strater.

Men blir den så fort slitt? Gitaren ble kjøpt i mai i fjor..  Det sagt, dette er den første med stålstrenger jeg har, så mulig de blir mye fortere slitt enn på nylonstrengeren min. Men ja, jeg spiller en del da. Synes egentlig den har for høy enn for lav action.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være at du må slakke trussroden litt ... Hvis det ikke er nok bue på halsen, "relief", blir det lett strengbuzz ...