Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lydtett rom !


Gjest DackA

Anbefalte innlegg

jaja , da tror jeg jeg må gjøre rommet mitt ganske så lydtett..

Noen som har erfaring med dette ? Vil dette koste mye ? mye arbeid ? Noen som veit noe som helst? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja , da tror jeg jeg må gjøre rommet mitt ganske så lydtett..  

Noen som har erfaring med dette ? Vil dette koste mye ? mye arbeid ? Noen som veit noe som helst? :P

Da har du mye jobb foran deg :) Og endel penger å brenne

Du er sannsynligvis nødt til å lage et rom i rommet, med flytende gulv. Veldig vanskelig å forklare, så du er heller nødt til å søke deg frem på google etter soundproof studio eller noe

Det er IKKE lett å få det lydtett

:)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.... fraværet skyldes at hovedkortet på pc'n min tok kvelden.....+ at det har vært litt hektisk på jobben, men roer det seg ned, poster fra jobb, når jeg har tid nå + ny prosessor og nytt hovedkort er underveis til pc'n i heimen !!

tilbake for fut neste uke tenker jeg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra!

Lydtett rom burde jeg nok skaffe meg.  

Men så lenge vi leier er det vanskelig.  

Fins det ingen enkel måte å gjøre det på a?

Har hørt om lydtepper som stopper/demper lyd. Det kan jo være en mulighet, men det koster sikkert svin

Dessverre finnes det INGEN tepper som stopper lyd. Det du tenker på er akustisk behandling av rom, som ikke må forveklses med lydtette rom.

Sjekk www.auralex.com for å finne mer info om produkter til akustisk behandling

Vegar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

den enkleste og absolutt billigste måten å lydisolere/lyddempe et rom på er å bruke eggekartonger (helst slike brett som kommer med 36 egg ellerno på. Det er ikke pent, men det funker svært bra ifølge sikre kilder (bassist i gammel bygård).

Spør i engrosbutikker (Norengros, binders e.l.), matbutikken eller nærmeste gård hvor de har høner om hvor mye slik koster, evt hvor man får tak i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.