Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Prisvurdering Gibson Les Paul Standard 08


tjoste

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en Gibson Les Paul Standard 08 som jeg kjøpte for konfirmasjonspengene i 2008. Jeg har ikke spilt gitar på en stund og vurderer om det er bedre å selge den, enn å la den stå.

Den har stått i kassen noen år nå, så burde vel få en liten service på den før den blir solgt? Ser det er en liten ripe på undersiden, men ellers ser den helt strøken ut.

Men det jeg lurte mest på er pris, hva er det mulig å selge den for? Ser det er veldig forskjellige priser på Finn.no, og de er også alt annet enn denne 08 versjonen.

Noen som kunne gitt en ca. pris jeg burde legge meg på?

Tusen takk for all hjelp det er mulig å få!

Sondre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva farge/finish er den ?

En fin flame Maple topp drar opp prisen .

Noen vil ha Goldtop og .

Fine selges stort sett for 9-11k - veldig strøkne med maple flame litt mer muligens .

 

Jeg solgte nylig en 2013 LP Trad med flame Maple top - veldig fin stand for ca 11k .

Ble solgt  privat - trengte ikke legge ut på Finn.no .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Legger ved noen bilder (ble litt dårlig kvalitet men)

Er dette en positiv eller negativ farge/finish? hehe

 

Også det med service, er det lurt å få den sett over i en musikkbutikk før jeg selger den? Den har jo ligget i kassen noen år nå.

 

Takk igjen!

20160316_110203.jpg

20160316_110238.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er en veldig fin (og ettertraktet) finish. Nærmeste man kommer dette (LP Trad) koster vel i dag drøyt 25' nytt, så jeg hadde prøvd meg på 14' for denne. Som GPM sier, skift strenger og ta bort skitt & smuss, ta bedre bilder og legg den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir deg 10k på dagen for den .

 

Det er AKKURAT slike fine flame Maple topper som er mest ettertraktet .

Hvis resten av gitaren er fin kan du prøve med 13k , og se om du får napp.

Du må alltid sette en pris med litt prutemonn - mange bare MÅ prute litt ned da de føler de har " gjort et godt kjøp" da .

 

TIPS : rans den litt og legg litt bonevoks på - puss den fin og ta bra bilder i rett lys o vinkel ,  så du får frem flammene i toppen på bildene .

Her er min LP Standard  .

 

 

 

DSCN2968.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer en dag til å angre på at du selger denne gitaren! Prismessig får du nok 12-13000kr, litt avhengig av hvor raskt du "må" selge. Hvis du ikke må ha penga så la den stå i skapet sitt til du får lyst til å spille igien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.