Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen av dere som bruker eq sammen med fuzz? i så fall, før eller etter fuzzen.

En annen ting, det er jo noe greier med buffer før/etter germaniumfuzzer. Hva anbefales av rekkefølge der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du skal plassere den før eller etter kommer jo helt an på hva du vil oppnå. Ang. buffer så må nok noen andre svare :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Et øyeblikk siden, Aphelion skrev:

Om du skal plassere den før eller etter kommer jo helt an på hva du vil oppnå. Ang. buffer så må nok noen andre svare :)

Vil kunne kontrollere frekvensene, men det skjønte du sikkert. Keitete forklart av meg. Men , mer kontroll over lyden, særlig mids.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir jo som EQ i kombinasjon med andre vrengpedaler. Med EQ foran kan du endre hvordan vrengen oppfører seg (Tubescreamer for å tighte opp f.eks. Marshall er et glimrende eksempel på dette), mens EQ etter vreng former lyden mer drastisk.

• Liker 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det spørs litt hva slags fuzz det er snakk om også, men fuzz er generelt såpass uforutsigbart at man bare må prøve.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er ingen generell regel på dette. Erfaringsmessig kan jeg si at buffer før fuzz gir en skarpere lyd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Buffer før fuzz gjør de helt ukontrollerbare, i min erfaring.

Jeg har 2 fuzzer som MÅ stå før buffer (fuzz factory og buzzaround) mens Big Muff godt kan stå etter buffer.

Dette fører til at Tuneren min (TU3) står ca midt i pedalkjeden min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Bendik1
      Vurderer å kjøpe en av disse:
      Carl martin Plexitone
      Fulldrive II Mosfet.
      Noen som har erfaring med disse eller evt har andre anbefalinger? 
    • Av Arvid
      Hei, min først post her! Vær snill??
      Eier noen fuzz pedaler selv men lurer på om man kan få en fuzz pedal til å høres ut som en octafuzz med feks. en pog foran fuzzen i sløyfa? Eller klarer man ikke det? Må man ha en dedikert octafuzz som fulltone og flere andre merker lager? 
      Tenker liksom på Hendrix tonen selvfølgelig, men hadde jo vært konge å kunne brukt octav effekt uten fuzzen også så blir pedalbrettet enda mer brukbart til andre ting også:)
      Kanskje dumt spørsmål men har googla litt å finner ikke noen gode svar? 
      Håper noen skjønner hva jeg mener her.. Hadde vært bra for lommeboka å kun kjøpt en pog og ikke trengt en octav-fuzz. POGen er ikke akkurat billig pedal så hadde vært kult å høre om noen har noen erfaringer her før jeg stikker høl på ett par laken?
    • Av eagle69
      hei. Har en Vox AC15 der basslyden kommer og går i perioder. Vet noen hva som kan være galt?
    • Av Miss Buffoon
      Hei, vi et retroinspirert rockeband som er på jakt etter en gitarist som spiller rock, blues, twang, fuzz og med litt skitten lyd, som ikke er redd for å spille soloer , har sceneerfaring og som har tid til å være med å utvikle nye låter.
      Vi har vært en del av rockescenen en lang stund og er igang med låter til 3 album. 
      Ta gjerne kontakt på : charlotte_costar@hotmail.com for mere info om det virker som noe du kunne tenke deg. 
    • Av Affen
      Er ute ette anbefalinger på fuzzpedaler, i prisklassen rundt tusenlappen.
      Har tidligere mekka to kits fra Musikding, og likte klart germaniumversjonen bedre enn silikon, men ingenting er skrevet i stein.
      Spiller mye U2 og U2 ish musikk
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.