Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har spilt endel konserter på fender twin reverb, med fender american deluxe telecaster (N3 pickups)

For å rocke dette litt opp bruker jeg en proco RAT. 

Hva finnes av andre pedaler som gjør tilsvarende jobb? Jeg trenger en god varm vreng til et rock/metal lydbildet. 

Jeg er ikke interessert i å høre twinReverb / singelcoil ikke fungerer til rocknroll osv. Det gjør det :)

takker for svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mad Professor red distortion synes jeg fungerer fint på twin reverb, samme med Sweet honey til mad proffessor.

Endret av svenni

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 minutter siden, svenni skrev:

Mad Professor red distortion synes jeg funger fint på twin reverb, samme med Sweet honey til mad proffessor.

Thanks!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det meste funker på twin, er min erfaring, ettersom den har både massiv bottom end og fantastisk klar diskant.

Med litt skruing på amp og pedal vil det låte bra, nesten uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lenge brukt en colorsound OD variant fra Monsterpiece for drive og Fjordfuzz Embla for villere ting men fikk nylig en re-201 og preampen der er fantastisk så nå bruker jeg kun gitarvolum og fuzzen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

www.youtube.com/watch?v=CdKjhXWpjq8

That Pedal Show – Setting Up Your Amp To Use With Drive Pedals

Se denne her. Den kan gi en viss pekepinn. (Youtubelinker har dødd igjen, så må lime den inn som ren tekst)

Endret av space

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Troll
      Hvis jeg skulle brukt en tusenlapp på en reverb, hva burde jeg gått for? Tc Hall of Fame 2? Ser de går for rett over tusenlappen helt ny.
      Ligger et par EH Cathedral på finn. Er det noe stas? 
      Fordel om den har shimmer. Kunne tenkt meg Strymon Big Sky, men den blir for heftig siden jeg kun skal bruke det til litt testing og leking i loopen på Mooer Preamp Live. 
    • Av Kristoffer Hjelmaas Sivertsen
      Heihei! 
      Bestilte telecaster deler fra MJT for ikke så lenge siden og vurderer og gransker pickupmarkedet! Kroppen er i Swamp ash og halsen i maple. Så det blir nok ganske bright (la oss ikke ta tonewood debatten  ) lurer på om folket har noen pickupanbefalinger? Har vært innom å sitt på Fralin, Bare Knuckle og Fender! Ser etter noe vintage med kanskje pittelitt ekstra juice
    • Av Yngve Remes
      Har fått fatt i en signert telecaster(mexico) av Tom petty &the heartbreakers.Fra en konsert i san Francisco i '97. Spilt på under konserten av Mike Campell. Signert av alle. Med dokumentasjon. Lurte bare på hvor det er lettest å selge den.

• Av Bendik1
      Vurderer å kjøpe en av disse:
      Carl martin Plexitone
      Fulldrive II Mosfet.
      Noen som har erfaring med disse eller evt har andre anbefalinger? 
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.