Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rivera M100 - hva kan jeg forlange...?


TerjeR

Anbefalte innlegg

Er det topp eller combo du skal selge? Selv er jeg stor fan av Rivera, men generelt tror jeg det har blitt et litt ukjent merke for "massene" i senere år. Har ikke akkurat samme status som Marshall, fender og mesa selv om de stort sett holder samme kvalitet. 

Ser det dukker opp både M serie og Knucklehead amper på finn av og til. Felles er at de blir liggende ute for salg lenge, og går generelt rimelig lavt i forhold til nypris. Så faktisk en knucklehead bli solgt utrolig billig her om dagen (tror det var så lavt som 7000 mener jeg huske). Vanskelig å si, men jeg kan gjette på et sted rundt kr 5 - 6 000 for en M100 med godt brukte rør?

Hadde jeg hatt bruk for 100 rørwatt skulle jeg bydd deg en slant for denne, for jeg har vært fan av M100 siden jeg testet en på tre45 i Trondheim på 90-tallet. Allsidige amper av bra kvalitet!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Erik, og takker for svar. Det er en topp. Jeg har også inntrykk av at Rivera taper terreng til de mer "etablerte" amp'ene, noe jeg finner pussig da denne på ingen måte står tilbake for disse. Hva, jeg subjektiv? Skjønner ikke hva dere mener...? Da jeg var aktiv i et rockeorkester var det ikke i mine tanker å vurdere noe annet etter jeg fant Rivera-toppen. Den fungerer utmerket til rock i alle fall, og fyller sikkert nok kriteriene i andre genre også. Hva pris angår, jeg tenkte meg noe i samme leia som du nevner, men hadde nok håpet å se et 6-tall først... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.