Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til valg av kabinett


vwh

Anbefalte innlegg

Nå er jo Bogneren en temmelig mørk forsterker i forhold til f.eks en Mesa, men jeg får nesten vente til å kveld å høre.

Jeg hadde en Legacy med Greenbacks, men denne syns jeg ble for utight i bassen og generelt veldig mørk. Dog er jo Legacyen en helt annen amp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten mulig at axel selger sitt elmwood 1x12, p.g.a bytte til CAE(på grunn av mindre dimensjoner...kjekt når man gigger mye) Som du vet kan du jo oppgradere til en til etter hvert. Men etter hva jeg har hørt, trenger du virkelig ikke mer enn den ene :mrgreen: Kan sikkert få grei pris og...send han en pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn... jeg tror du vil bli mer en godt nok fornøgd med et standard marshall 1960 kabinett med G12-75 element , det er gode greier som funker til det meste.

En annen ting som du ikke har tatt opp som jeg lurer litt på er rettvinkla i forhold til vinkla.. utgjør det noe stor forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har utelukket 4x12 pga. størrelsen.

Nå er det snakk om en Bogner amp, så da er det like greit å stille OK krav til kabinett først som sist. Etter å ha lest litt er også toppen mer eller mindre beregnet på V30s.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon Henrik:

Siden du får en så kremamp, og at dette er kremampen av hva fleksibilitet i lyd er, så ville jeg gått for V30 fremfor Greenback elementer.

Jeg har greenbacks, og de er ikke spesiellt tighte i bassen som folk nevner, men er helt krem på klassisk marshall vreng. De er også litt matte i toppen. Kjører du enkanals marshall, er greenbacks tingen. Men jeg renger med at du vil ha litt mer fleksibilitet med ecstasy toppen din.

De G12-75 elementene hadde jeg i 1960 kabinettet mitt, og de låter veldig bra, men neste gang jeg skal ha kabinett vil jeg prøve V30, mange som jeg har snakket med som bruker mer moderne marshaller foretrekker disse.

To av kameratene mine har 4x12 med g12-75, veldig bra trøkk og dynamikk, men synes de er litt tørre.

Har ikke så mye erfaring med V30 i praksis, så du må ikke gjøre et valg kun basert på det jeg sier her, men jeg ville aldri ha puttet en ecstasy topp på toppen av to eller fire greenbacks.

Har aldri fått A/B testet disse tre elementene ved siden av hverandre, så jeg baserer meg kun på det jeg har hørt rundt om kring.

BTW: fant du denne i norge? Ble det dyrt? Grattis med , sikkert, verdens feteste amp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene igjen Preben!

Fant den i Norge, og fikk en temmelig bra pris i forhold til det jeg har sett rundt om i europa og tilogmed statene. Hadde aldri drømt om å ha denne ampen på en ti år, men fikk muligheten så jeg grep den. Om du er veldig interessert i pris, kan du snakke til meg på MSN :wink:

Sjekk forresten galleriet for litt bilder. Kommer kanskje til å lage en trå med litt om ampen når jeg får skrudd litt. Men det er MYE å skru på. Blir helt surrete her jeg sitter halv-opphisset og svett :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deg 4x12 kabinett også kjøper du deg vox amp! hels en gammal god en! da har du god nok forsterker for resten av livet ditt!

HAHAHAH! Jeg ruller og ler!

Du skulle nesten hatt premie for den kommentaren der!

Har nettopp kommet hjem med et 2x12 Marshall, så nå blir det ihvertfall noe lyd ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp med et Marshall 1936 2x12. Sitter Celestion G12T-75 i dem. De som sitter i de fleste Marshall kabinettene.

Truer nok ikke Engl på dødmetal området, men takler Dream Theater riff overraskende bra. Driver på å skrur nå, så har ikke fått utforsket alle ting ennå. Dog kan jeg konstatere at jeg Bogneren har "den" tonen som man hører på lydklippene på Bogneramplification.com, noe som er herlig :-)

Har desverre ingen muligheter til å ta opp noe som helst nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deg 4x12 kabinett også kjøper du deg vox amp! hels en gammal god en! da har du god nok forsterker for resten av livet ditt!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA....

Helst en gammal en du din gnom. Det er vell en grunn til at de som bruker gammle vox forsterkere må ha med seg teknikkere og dobbelt opp med amper.Teknikkerne sitter å bytter ut HELE kretskort i ampene.

Det sier sitt...Når han har en Bogner så tror jeg nok ikke han selgern å kjøper seg en VOX nei..

Les første del av posten så får alle med seg hva han egentli spurte etter, for den/de som ikke har fått med seg det...

Mvh Morty :P:P:P :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA....

Helst en gammal en du din gnom. Det er vell en grunn til at de som bruker gammle vox forsterkere må ha med seg teknikkere og dobbelt opp med amper.Teknikkerne sitter å bytter ut HELE kretskort i ampene.

Det sier sitt...

Mvh Morty :P:P:P :mrgreen:

HAHAHAHA!!

Gammle vox amper har da ikke kretskort!!! :P

Sorry ot ;) Slutt mobbingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.