Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Ser på Finn at Martin Custom Shop DC-14 er på billigsalg. Er det noen som har erfaringer med denne modellen? Stusser mer enn litt på å se Martin (t.o.m. "Martin Custom Shop") gå i kompaniskap med den, etter min erfaring, middelmådige produktlinjen Roland COSM og velge bort sin egen magiske kasselyd til fordel for modellering.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av niklasmg
      Noen som har en Sigma stående? Ønsker å kjøpe!

• Av Senex
      Heisann, jeg skal kjøpe nye strenger til min kjære Martin XC1T Ellipse, og lurer på om noen har noen strenger de vil anbefale meg. Jeg kjøper som regel de samme strengene (Daddario ej26 Phosphor Bronze), som jeg er ganske fornøyd med. Men, jeg tenkte at jeg kanskje skal prøve noe nytt, så hvis noen har strenger de vil anbefale meg blir jeg kjempeglad
      PS: Jeg er ikke så glad i Elixir-strengene, og jeg spiller ikke profesjonelt (men jeg klimprer ca. hver dag).

(: Anders
    • Av NapCo
      Hei, jeg skal flytte ut etter denne sommeren for å studere, og trenger dermed en ny gitar (eier ingen selv). Budsjettet mitt er på rundt 6000kr/600 dollar inkl frakt. Jeg spiller solo fingerspill og ønsker at gitaren klarer å få til en fin og klar basslinje som klarer å stå litt ut fra de lyse tonene når jeg spiller. Vil også helst ha en med cutaway. De gitarene jeg har erfaring med er: Gretsch G5435T Electromatic Pro Jet w/ Bigsby og en eller annen "Eagle" (finner ikke noe om den) som er en dreadnaught 14 fret med cutaway. 
      Jeg tenker på å bestille fra Amazon og importere. Det er ikke noe toll på instrumenter, men det blir en MVA på 25% som dere sikkert allerede vet. 
      De jeg har sett på er:
      Martin DX1RAE eller DX1KAE
      Martin 000X1AE
      Seagull SWS Maritime SG 
      Yamaha FJX730SC

Har prøvd DX1RAE og syntes at den var fantastisk å spille. 

• Av FunkySteve
      Hei! På jakt etter en bra akustisk gitar, og er spesielt glad i Martin og Gibson J45, men fant denne http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=71401760
      Martin HD28. Ser litt slitt ut, men hva bør jeg se etter? Skal jeg spørre etter strenghøyde, og detaljerte bilder av halsen? 
      Mvh FunkySteve
  • Siste aktive tråder

• Det med at du "må ha" en sunn, vintage or120/matamp er bare fjas. Ja det er bra amper, men som mye annet, er legendarisk pga folkene som har brukt dem, og du risikerer bare å høres ut som alle andre Skal ha distortion ifra amp, eller bare pedaler? Combo kan sikkert gå, men stoner "greia" er vel at ting skal pushe mye luft og lyd, og gjør seg bedre med et eller flere kabinett. Ville sett etter en røramp, du kan få tak i fks en laney gh50/100l til en billig penge. Regner med @el_roffo har noen gamle triks
    • Ser ut som jeg kommer til å havne innen stoner segmentet fremover da jeg driver å starter nytt band. Det blir nytt øvingslokale, og jeg har plan om å bygge meg en egen rigg for dette lokalet da jeg ikke gidder frakte amp mellom. Jeg er ikke stinn av gryn, så jeg er ute etter tips på utstyr som er egnet til en OK pris. Jeg har tråla diver å tråler en del nettsteder etter tips på bla amp, og jeg kan ikke helt forstå hvorfor en "må" ha en Matamp GT120 eller en Verelleian meatsmoke til hinsides summer for å få "riktig" lyd. Er det noe jeg ikke har forstått som er viktig på amp til denne type musikk, eller er det mest bare en greie? Oppfatter det litt dithen at combo er utelukket og at det er topp/cab som gjelder, og skjønner ikke helt hvorfor? Årsaken til at jeg spør er at jeg spør er at jeg har mest erfaring med å skru tight heavy metal lyd, og har alltid unngått det litt grumsete lydbildet som er typisk for stoner, så jeg vil unngå å investere i en amp som i ettertid skulle vise seg å være "feil" i en slik setting. Ser for meg et enkelt pedalbrett med tuner>fuzz/distortion>modulasjon(univibe?)>Delay. Har folket noen anbefalinger?
    • Hva heter de effektene som ikke er poly, eventuelt den Whammy-effekten du nevnte @Naigewron? 
    • Jepp, du får akkurat plass til en amp og kabinett, men du sliter med å legge på f.eks. reverb eller andre effekter. Polyeffektene er definitivt mer egnet for de større Helix-boksene,som har dobbelt så mye CPU tilgjengelig.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.