Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din high-end gitar! Dyrere, jo bedre.


WelhavenT

Anbefalte innlegg

Brukte aaaaaltfor mye penger på å anskaffe denne - EVH Frankenstein !
Vurderte å selge en liten stund men blir nok i samlinga mest av nostalgiske årsaker.
Både låter og spiller utrolig bra. Selvsagt ikke verdt penga sånn rent økonomisk men angrer ikke et sekund likevel.
Sitter i stativet på stua her og når jeg henter frem en plexi preset på AxeFx er jeg rett tilbake i sent 70-tallet....

 

 

 

EVH_front_1024.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ibsen skrev:

Ta gjerne strengene helt av! Det åpner nye musikalske landskap og river deg ut av sporene du går i.

 

(og jeg kødder ikke: har vært på en "konsert" på musikkhøgskolen med en kjent norsk pianist der han knapt rørte tangentene)

Jeg husker for veldig lenge siden, da jeg studerte musikk, at lærestedet fikk besøk fra et menneske som hadde blitt opplært i musikk av selveste Bela Bartok. Eller under, hva vet jeg.
Lærestedet fant fram det dyreste Steinwayflygelet, (og ja det var flere), det vi ikke en gang fikk lov til å ta på, dro det ut ut på scene, og antagelsesvis nystemt og nypusset av norges flinkeste pianostemmer.
Alle hadde dress og slips i salen, mange hadde kjole og hvitt, og damen satte i gang..


Det første hun gjorde, var å kaste en god neve tomme colaglassflasker opp i flygelet. Jeg har aldri noen gang i livet savnet et kamera så mye som den gangen der. At diverse emanuensier ikke strøk med på stedet er et under.

Nå skal det sies at det er et av norges fineste flygler, og at damen ikke burde ha blitt gitt tilgang til det, men det er en annen historie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, CastorFiber skrev:

Jeg husker for veldig lenge siden, da jeg studerte musikk, at lærestedet fikk besøk fra et menneske som hadde blitt opplært i musikk av selveste Bela Bartok. Eller under, hva vet jeg.
Lærestedet fant fram det dyreste Steinwayflygelet, (og ja det var flere), det vi ikke en gang fikk lov til å ta på, dro det ut ut på scene, og antagelsesvis nystemt og nypusset av norges flinkeste pianostemmer.
Alle hadde dress og slips i salen, mange hadde kjole og hvitt, og damen satte i gang..


Det første hun gjorde, var å kaste en god neve tomme colaglassflasker opp i flygelet. Jeg har aldri noen gang i livet savnet et kamera så mye som den gangen der. At diverse emanuensier ikke strøk med på stedet er et under.

Nå skal det sies at det er et av norges fineste flygler, og at damen ikke burde ha blitt gitt tilgang til det, men det er en annen historie.

Nam June Paik 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ibsen skrev:

har vært på en "konsert" på musikkhøgskolen med en kjent norsk pianist der han knapt rørte tangentene)

På en session med Steely Dan for plata "Pretzel Logic" (1974, da var kanskje ikke de fleste her inne født? ) så innbiller jeg meg at Jerome Richardson eller muligens Dean Parks ble hyra inn for å spille et gitarriff på en av låtene. Det hele endte med at vedkommende fikk 'the papers' og hørte på låten i nesten TO(2) timer før han bestemte seg for at låten var bedre UTEN den ekstra gitarbiten. Han fikk betalt for 2 sessiontimer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Hyrcanian skrev:

På en session med Steely Dan for plata "Pretzel Logic" (1974, da var kanskje ikke de fleste her inne født? ) så innbiller jeg meg at Jerome Richardson eller muligens Dean Parks ble hyra inn for å spille et gitarriff på en av låtene. Det hele endte med at vedkommende fikk 'the papers' og hørte på låten i nesten TO(2) timer før han bestemte seg for at låten var bedre UTEN den ekstra gitarbiten. Han fikk betalt for 2 sessiontimer.

Jeg ble født i 74. Og kjenner platen. 

 

Har forsøkt det samme selv, blitt hyret inn som session gitarist hvor jeg blir bedt om å legge på ting på partier der det ikke passer. For å unngå pleonasme (smør på flesk) forsøkte jeg live å droppe en rekke partier for å få frem de andre instrumenter bedre. Dette funker kun hvis kompet sitter som det skal. Ellers kan det fort bli sure miner (og vanskelig å få ut hyren) :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Hyrcanian skrev:

På en session med Steely Dan for plata "Pretzel Logic" (1974, da var kanskje ikke de fleste her inne født? ) så innbiller jeg meg at Jerome Richardson eller muligens Dean Parks ble hyra inn for å spille et gitarriff på en av låtene. Det hele endte med at vedkommende fikk 'the papers' og hørte på låten i nesten TO(2) timer før han bestemte seg for at låten var bedre UTEN den ekstra gitarbiten. Han fikk betalt for 2 sessiontimer.

Jeg var født i '74, og hørte på Steely Dan senest i går. 

Endret av WelhavenT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min samling. Litt blandet drops:D

Fra venstre
 
1. Gibson ES 335 Nashville i Ebony Black Custom Shop.
 
2. 1959 John English Masterbuilt Fender Custom Shop. En av 100.
 
3. 1959 Todd Krause Masterbuilt Fender Custom Shop. Desert Sand
 
4. Stratocaster med ekte1958 hals og 1960 kropp. Refinish Fiesta red på 60 tallet.
 
5. 1969 Black over Sunburst Fender Custom Shop. En av 60.
 
6. 1964 L series Fender Custom Shop.
 

IMG_5712.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.