Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din high-end gitar! Dyrere, jo bedre.


WelhavenT

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, mrwarensemble skrev:

Ja, det er rett men denne har han turnert med og brukt gjevnlig i 2012 turneen. Samt vist frem på youtube. Det har han ikke gjort med alle 300 han hadde

Ok. Da topper du listen så langt med verdi 4000 USD. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Hyrcanian skrev:

:lol::rolleyes:

Hybelkaninian; nå er listen lagt på 4000$ (min Reno ukulele til 199kr ble desverre slettet av sensuren), går du over? 

 

Seriøst bunner jeg ut på 2000$ og det var for den nevnte (nå dauspilte) Bourgeois. Men da var dollaren lav så mulig min Suhr var litt dyrere. Ellers går det mest i Skoda og Lada her i gården. :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Hyrcanian skrev:

Det tolererer jeg diplomatisk, om enn uoverrasket.

Min venstre pekefinger var i en årrekke fullstendig ubrukelig pga skade. Og fingertuppen på venstre ringfinger ble kappet tvert av. Dette umuliggjorde lenge å øve tilstrekkelig. Brukte endel tid på å spille bass og diverse andre instrumenter og har egentlig ikke prioritert gitarkjøp i særlig grad. I de senere år har pekefingeren blitt merkbart bedre og man oppgraderer så utstyrsparken i takt med faktiske behov. Og helst i takt med penger man spiller inn, ser ingen grunn til å ha for meget utgift på hobbyer. Det er et par seriøse instrumenter man burde anskaffet, deriblant en ordentlig jazzbox og en klassisk gitar av høy kvalitet men det er intet hastverk og man løser dette når tiden er riktig. Jeg så tidligere heller intet poeng med å slepe  med meg for mye inventar ved flytting heller. 

 

Stort sett har man bruk for en tre-fire gitarer samt et par instrumenter for stuebruk, prosjekt/mekking etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pledrik skrev:

Må holde slikt tullball utenfor GN. Moderatorer, utestengelse:P?

Et annet triks er å ikke bytte strenger når de ryker. Noe av der beste man kan gjøre er å spille på en streng (legato, tapping, kromatiske løp osv), og på gitarer som mangler strenger (styring skipping, inversjoner etc). 

 

Ofte tar gitarspill seg opp når utvalget strammes inn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta gjerne strengene helt av! Det åpner nye musikalske landskap og river deg ut av sporene du går i.

 

(og jeg kødder ikke: har vært på en "konsert" på musikkhøgskolen med en kjent norsk pianist der han knapt rørte tangentene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ibsen skrev:

Ta gjerne strengene helt av! Det åpner nye musikalske landskap og river deg ut av sporene du går i.

 

(og jeg kødder ikke: har vært på en "konsert" på musikkhøgskolen med en kjent norsk pianist der han knapt rørte tangentene)

Når man stagnerer helt kan det være lurt å ta litt pause ja. Samt å lytte til andre typer musikk, inkludert minimalisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.