Web Analytics
Jump to content

NGD Suhr Custom Classic 2004

Hanspanzer

Recommended Posts

Da ble det en Suhr på meg gitt. Bra gitar får en si. 

Har ikke sett denne type trem/sadler på en Suhr før. Funker uansett godt. 

Kjipt bilde, stuegulvet på denne tiden av døgnet gir ikke optimalt lys får en si. Får prøve å ta noen i morgen. 

Charcoal Frost er fett. 

vkfs6bm.jpg?2

xesMxOi.jpg?2

Edited by germaniumkid
  • Like 8

1 time siden, Aphelion skrev:

Fin. Basswood? Låter sikkert dritt i så fall :lol:

Basswood eller Lind som det heter på norsk er et fint tone-tre og om man synes det låter dritt er man i beste fall tonedøv. Forøvrig vet jeg ikke siden jeg ikke bryr meg ;)

Edited by germaniumkid
Tykke fingrer på smartphone fører ofte til skrivefeil
  • Like 2

Basswood (lind) låter bra, koster ikke alverden, har som regel en ypperlig vekt med tanke på gitarkonstruksjon og er lett å jobbe med. Alt dette bør anses som positivt (såfremt man får festet tremolo forsvarlig i det litt mykere treverk.. men treverket er også lydmessig meget født egnet for 2-point flytende trem..).

Ulemper kan sies å være mer kosmetisk, gitaren får lettere hakk/sår og man får ikke lagt glatt lakk like enkelt. Da ikke alle stusser over en gitar med tekstur som et knekkebrød må vel disse faktorer sises å være subjektive oppfatninger. 

Fet var den ja. Men er det Fishman Powerbridge eller en Gotoh/Wilkinson uten piezo? 

Og vedrørende Suhr og basswood; anbefaling fra John Suhr var å lime på lønnetopp (dyrt) på en basswood kropp (lavere pris), totalt sett mer arbeid og kostnad enn or/ask. Lønnetopp passer ikke like bra til alle treslag. Og det er en konstruksjon som kan hi enkelte gitarer et merkbart 'løft' (selvfølgelig avhengig av ønsket resultat...). 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Jeg liker ferske strenger og bytter gjerne når jeg må, til Ernie Ball eller DA som er reimeligere.  Spiller ikke live eller i band lenger, men vet om et par som spiller mye mer enn meg og verdsetter den ekstra kosten med Elixir for å slippe å bytte så ofte. Går litt på bekostning av lyd, da Elixir har "mindre klang" i seg men til gjengjeld varer lenger.
    • Takk. Mener å huske at Elixir ble regnet som å være best blant mange.. Men hvordan er synes å dette nå? Og dersom man f.eks spiller en del live og bytter strenger ofte så har det vel mindre å si eller?
    • Det er ikke lenge siden en 25 - bulk kostet 12-1300,- hos Evenstad. Den svake krona og prisstigning generelt, har sannelig gjort seg gjeldende.
    • Hei søker vokalist til Calzada, vi hører til i Stavanger.  spiller rock for det meste 
    • Det må du forvente, men prisene har vært betydelig lave når de har tilbud, selv med moms og frakt etc. Men det må du undersøke og ta en totalvurdering på. Spesielt nå som dollarkursen er dårlig, mot NOK. Skal du handle i Norge, må du bare følge med på hva de har av tilbud på de forskjellige nettbutikker/butikker og handle deretter. Det hender det er tilbud på f.eks spesifikke merker, eller "bundle packs".  Vi hadde Strenger.no før som leverte gode priser, men de ble lagt ned.  Her er f.eks 65-69kr per pakke, det mener jeg er helt innenfor. Du finner sikkert flere lignende tilbud til tider. https://evenstadmusikk.no/d-addario/1084076/d-addario-exl110-b25-bulkpakke-25-stk-010-046-pakke-med-25-stk-exl-110?gad_source=1&utm_source=daisycon&utm_medium=affiliate&utm_campaign=daisycon_Onlinepriser.no https://www.musikkhuset.no/products/daddario-exl110-b25-010-046-bulk-25-set?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwpNuyBhCuARIsANJqL9Oid7wNzTU4xgLnLVllxOStnwHxS9wGBKVbHsHRQ3-f9rLxRdLZxtoaAmciEALw_wcB   Ellers kan jeg anbefale Ernie Ball strenger. De er ofte rimeligere hvis du benytter standard-størrelser - men har like god kvalitet som andre "gode strenger".  https://evenstadmusikk.no/ernie-ball/1009722/ernie-ball-eb-2221-regular-slinky-010-046?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwpNuyBhCuARIsANJqL9OfpfJAOtjW1PJjdIAvs6CT9CT-A9EJJeulO5OVlYeEllFcn3AGszgaAjfmEALw_wcB
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.