Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En låt som heter As I walk


morphex

Anbefalte innlegg

Feelinga på låta er fin, og strukturen er god. Gitarspillet holder mål også. :)

Men tromminga ødelegger for hele grooven til låta, i mine ører. Du har ingen betoning av de tunge slagene, annet enn med skarptromma på eneren avogtil. Dette fører til at låta virker stressende og uten noe tyngdepunkt. Du legger opp til en tilbakelent og stødig groove i gitarspillet, men gjør det motsatte i trommene. Få inn basstromma på 1-ern og skarptromma på 2 og 4, så jobber du deg derfra. Nå er det for mye hihat, stikkeslag og kubjelle mellom slagene.

Vokalmessig er du litt "off" på intonasjonen, og det virker som om låta egentlig går litt for lavt for deg. Prøv å legge den opp til A-dur (capo på 2. bånd, så får du liknende klang i gitaren), og se om det blir lettere å synge. Liker koringa på slutten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feelinga på låta er fin, og strukturen er god. Gitarspillet holder mål også. :)

Men tromminga ødelegger for hele grooven til låta, i mine ører. Du har ingen betoning av de tunge slagene, annet enn med skarptromma på eneren avogtil. Dette fører til at låta virker stressende og uten noe tyngdepunkt. Du legger opp til en tilbakelent og stødig groove i gitarspillet, men gjør det motsatte i trommene. Få inn basstromma på 1-ern og skarptromma på 2 og 4, så jobber du deg derfra. Nå er det for mye hihat, stikkeslag og kubjelle mellom slagene.

Vokalmessig er du litt "off" på intonasjonen, og det virker som om låta egentlig går litt for lavt for deg. Prøv å legge den opp til A-dur (capo på 2. bånd, så får du liknende klang i gitaren), og se om det blir lettere å synge. Liker koringa på slutten!

Takk for positiv tilbakemelding. :)

Når jeg laget sangen syntes jeg tromminga var kul og at det var noe eget, men kan være enig i det du sier. Jeg tror det er greit å gå for en mer standard tromming i vers og så videre, og så prøve denne spesielle trommingen i enkelte deler av sangen.

Jeg får vel også ta opp vokal på nytt, jeg merker den kunne vært litt bedre.. sånn over det hele så er den grei, men som du sier, den kunne vært bedre. Jeg får vel sette meg ned og prøve litt varianter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.