Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Breidablik - innspillinger


E5150

Anbefalte innlegg

Satser på å legge ut litt innspillinger her.

Har forsøkt meg på et lite stykke "ambient" stemningsmusikk. Stort sett bare gitarer, men la til litt synth (analog selvsagt) i bakgrunnen. Håper det faller i smak.

Får vel legge til at dette er en "frihåndsinnspilling". Har tatt timingen på gefylen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 9 months later...

Lenge siden jeg har lagt ut oppdateringer her. 

Litt nytt fra Breidablik. Har lagt ut noen nye sanger på soundcloudprofilen:

 

Kommer fullengdekassett med litt mer Berlin School-inspirerte saker så snart cover og trykking er unnagjort. Begrenset opplag bestående av 50 eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Dæven, ser det er lenge siden jeg har vært innom forumet her nå :-) På tide med et lite comeback!

De siste årene har jeg vært på en veldig spennende musikalsk reise hvor synthesizere har vært hovedprioritet, mens gitaren har fått langt mindre oppmerksomhet. Selv om jeg alltid har elsket å spille gitar har jeg hatt en del utfordringer med instrumentet og da særlig med å komponere musikk. Har spilt gitar i snart 25 år, men føler at utviklingen stoppet opp etter de første to årene. Etter at jeg satte meg inn i synthesizernes verden har jeg imidlertid fått tilbake interessen for gitar og jeg ser hvor mye enklere det å bruke gitaren til å fylle ut andre instrumenter. 

Siden sist har det til og med blitt plateutgivelse på norske Pancromatic Records (Thule, Wobbler, Jordsjø, Ruphus, Ozric Tentacles mf). Det er altså snakk om skikkelig LP med flott utbrettscover og den har til og med fått flere gode omtaler :-) Musikken er nok for spesielt interesserte, dvs. de som liker tysk synthmusikk fra syttitallet (les Tangerine Dream, Klaus Schulze osv). Denne platen er synthbonanza og bortsett fra litt ebow på sistesporet er det ikke mye gitar.  

https://breidablik.bandcamp.com/album/penumbra

 Ja, ja! Det er kjekt å være tilbake igjen. Satser på å bidra masse i diskusjoner fremover :-) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.