Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

prosjekt billig telecaster


Anbefalte innlegg

Den ‎14‎.‎06‎.‎2017 at 23.33, Duckling skrev:

I'm with space! Meget tøft med det plekterbrettet. I grunn generelt sett en meget tøff gitar. (Sett bort fra Bigsbyen, men jeg synes det ser krise ut på alle gitarer, så ingenting personlig mot denne ;) )

Der har jeg forandret mening. Før syntes jeg at Bigsby var stygg som nøkken men nå syntes jeg den er kul. Vet ikke hvorfor jeg har endret mening. Den er veldig kledelig på din Tele, Space:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Noen tips til hvordan en gjør en "Bigsby" stabil? 

Ved bruk av vibarmen kommer den aldri tilbake i tune. Dvs, om jeg dytter vibarmen ned blir den noen knepp for mørk, og drar jeg vibarmen ut, noen knepp for lys. Den returnerer altså aldri tilbake til utgangsstilling. 

(Dette er en Bigsby knock off fra ebay) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, space skrev:

Noen tips til hvordan en gjør en "Bigsby" stabil? 

Ved bruk av vibarmen kommer den aldri tilbake i tune. Dvs, om jeg dytter vibarmen ned blir den noen knepp for mørk, og drar jeg vibarmen ut, noen knepp for lys. Den returnerer altså aldri tilbake til utgangsstilling. 

(Dette er en Bigsby knock off fra ebay) 

Henger den i nøtta? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, space skrev:

What now? Cheap Ebay stuff 1f60d.png

Legg mer penger i hardware som skikkelig tremolo og heller færre prosjekter. Det er bedre med få og fine gitarer enn mange og ikke så gode. I alle fall for de som bruker gitarene noe som jeg antar at du gjør.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Rottenikken skrev:

Legg mer penger i hardware som skikkelig tremolo og heller færre prosjekter. Det er bedre med få og fine gitarer enn mange og ikke så gode. I alle fall for de som bruker gitarene noe som jeg antar at du gjør.

Nå tar jeg snart velte-petter'n min fatt, setter kursen mot Nederland og gir deg ei runde real ris.

  • Hehe 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Naigewron skrev:

willy-wonka-wait-say-it-again-please-let-me-look-at-ur-face-this-time.jpg

Jeg vet at jeg ikke har brukt så mye dyre deler unntatt på den hvite partsocasteren og litt Breadcaster 1. På den hvite partsocasteren er det masse American Fenderdeler. De andre byggene er det ikke verdt å koste på. Det er kun byggeunderholdning for å få tiden til å gå. Ikke skikkelig gitar. Breadcaster 1 har forresten bra hardware, elektronikk og pickups. (Wilkinson/Kluson/CTS/Fender) Mitt nåværede prosjekt blir også skikkelige saker.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.