Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skal jo også lage plekterbrett til denne i "pleksi", malt på baksiden.

Mulig jeg må lage meg en mal av en treplate og starte fresen der også. Om ikke det smelter da... Har hørt noen rykter om at det kan skje.

(Har nå mal klar i papp)

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør litt lavere rpm på plexiglasset så går det nok bra. Prøv på litt scraps først, det glemmer jeg alltid selv. :P

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 minutter siden, lokmund skrev:

Kjør litt lavere rpm på plexiglasset så går det nok bra. Prøv på litt scraps først, det glemmer jeg alltid selv. :P

Evt skaff det litt dyrere materialet lexan (hør med en rammebutikk) Tåler mye mer enn pleksiglass, og er lettere å kutte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, space skrev:

Jeg skal jo også lage plekterbrett til denne i "pleksi", malt på baksiden.

Mulig jeg må lage meg en mal av en treplate og starte fresen der også. Om ikke det smelter da... Har hørt noen rykter om at det kan skje.

(Har nå mal klar i papp)

Fin lakk til det er Tamiya lakk til radiostyrte biler. Stort utvalg også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen skjær i sjøen. H Akslingen på fresebitet jeg kjøpte var for tykk for fresen jeg har lånt. Får sendt det riktige mellomstykket i posten nå, så da blir det nok fresing i løpet av uka.

I mellomtiden har jeg lagt et par strøk grunning for lettere å kunne se ting som må rettes opp. Det er en del å ta tak i fra forrige eiers pussing... Må gå over alle kanter på baksiden for å få en jevn avrunding. Fremme gjør jo fresen jobben.

Her etter ett strøk.

DSC_0025.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hoppet du over kroning/crowning av bånda etter level? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er lekkert. Du pleier ikke å ta humbuckere. hust å sette kontrollplaten feil vei, det er mye bedre. Eller hvorfor ikke Gibson toggle switch. 

Endret av Rottenikken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble så inspirert av @lokmund at jeg fikk lagt binding på denne her i kveld!

(Mulig jeg ikke har oppdatert på en stund, men freset altså til binding i høst, mer eller mindre vellykket.)

Her snakker vi uansett om å gjøre ting en ikke kan. Øvde litt med noe binding som var for kort (knekt), før jeg gikk løs.

Startet midt på bak og tok hver side, siden det var de letteste partiene. Like greit å spare det vanskelige til en har fått littegran feel på hvordan det funker.

Brukte forøvrig denne metoden:

Pensle på aceton, klemme som f, og teipe. Gjenta. Vernehansker fra biltema. Aceton løser opp sånne tynne engangshansker, og jeg er ikke så hardcore som han fyren i videoen som gjorde dette uten beskyttelse.

DSC01055_edit.thumb.jpg.5c4edbfed3d53755f09ec796097e4a1a.jpg

Brukte litt varmepistol på de krappeste buene. Dette kan skjære seg fort! Det har veldig lett for å bøye seg mye ett sted, så en får en 90 graders knekk istedet for en pen bue. Dett kommer veldig an på spennet, og hvilken vei spennet er i forhold til hvilken vei en vil bue bindingen.

DSC01061_edit.thumb.jpg.053917a80b8e11de1d8e24ef9d8cf16a.jpg

DSC01060_edit.thumb.jpg.c43061f64182e4779dce096e3adf353b.jpg

DSC01062_edit.thumb.jpg.39ef6b5b2d9246f9c4c7e6c06bc5339b.jpg

Nå skal dette stå et par dager, så får vi se hvordan det ser ut under teipen, før skraping!

Aceton på grunning er heller ikke nødvendigvis det smarteste...

• Liker 9

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hyggelig å høre at jeg inspirerte! Det gikk jo meget bra det der :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrape skrape skrape! 

Tror det blir bra! 

DSC_0031.thumb.JPG.09b59bc84c8e40095e57d5e16a82a548.JPG

DSC_0030.thumb.JPG.ba14fdd6f8dcc3f193abae05d64fea59.JPG

Må få cleanet opp litt og dratt av litt tykkelse. 

Den er nå flush med fronten på gitaren.  Skal gå over med pussekloss også etter hvert. 

• Liker 10

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av juzzizhow
      Denne startet livet sitt som en 6m18Vib combo fra Weber.
      Etter mye lodding, modding og skruing har den nå sikringer på begge B+ "fasene", EZ81 likeretter, PPIMV, Kanalswitch i stedet for to/4 inngagner e.t.c .... Bærer noe preg/spor av skruing/mekking !
      Trafoene er fra Tubeampdoctor. 
      Celestion Greenback høyttaler ... 

Selges for 2000,- ! Prized to go, hentes i Asker.

• Av Kristoffer Hjelmaas Sivertsen
      Heihei! 
      Bestilte telecaster deler fra MJT for ikke så lenge siden og vurderer og gransker pickupmarkedet! Kroppen er i Swamp ash og halsen i maple. Så det blir nok ganske bright (la oss ikke ta tonewood debatten  ) lurer på om folket har noen pickupanbefalinger? Har vært innom å sitt på Fralin, Bare Knuckle og Fender! Ser etter noe vintage med kanskje pittelitt ekstra juice
    • Av Kristoffer Hjelmaas Sivertsen
      Vurderer sterkt å bestille deler fra MJT for å bygge meg ein tele! Har vært i kontakt med dem og venter på prisanslag. Har noen bygget gitarer fra dem før? i så fall, hvilke erfaringer har dere? Vurdere å bestille både nakke og kropp derifra. Kroppen blir da en relica seafoam(eller surf, har ikke helt bestemt meg) green tele, også har jeg syykt lyst på roasted flame maple nakke! Noen tanker? Ting man må tenke på? Pickuper og div. får jeg tak i fra andre plasser! gjerne kom med forslag om pickuper også? Skal lese meg mer opp på det...
    • Av Yngve Remes
      Har fått fatt i en signert telecaster(mexico) av Tom petty &the heartbreakers.Fra en konsert i san Francisco i '97. Spilt på under konserten av Mike Campell. Signert av alle. Med dokumentasjon. Lurte bare på hvor det er lettest å selge den.

• Av Gitarcowboy
      Hei!
      Jeg har begynt å spille igjen etter litt over 20 år. Begynte å spille på ungdomsskolen og litt etter det, men etter gitarkurset på skolen, og ett til litt senere, så ga jeg opp gitaren. 
      Jeg syntes det var et vanskelig instrument.
      Nå i år fant jeg en gammel elgitar hengende på veggen i kjelleren på et hus som vi ryddet for kommunen. Her er gitaren:

Det er en Höfner Club 50 fra ca. 1961-63. Dette har jeg funnet ut på nettet. 
      Dessverre så hadde en eller annen lakkert den i grønt på fremsiden og festet et Donaldklistremerke over logoen.
      Gitaren er for tiden på restaurering hos en velrenommert gitarmaker / restauratør.
      Brumikrofonen er ikke original. Jeg vet ikke hvilken type det er.
      Den ene skruknotten er også byttet ut en gang.

Funnet av gitaren vekket interessen for gitaren igjen og jeg har nå i oktober kjøpt en Fender Telecaster 2017 Limited Edition American Elite, mahogni Thinline. 
      Den skal jeg vise frem i Telecaster tråden.
      Er det noen av dere her som har en Höfner?
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.