Anbefalte innlegg

Skjult innhold - vennligst logg inn

Bare noen skruer igjen nå. 

Og fresing i halslommen for å få den helt flat. 

Også burde det vært gjort en refin med SKIKKELIG forarbeid, så finishen hadde blitt strøken. 

Får se om jeg får den stabil i stemminga først. 

• Liker 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 16.9.2018 den 18.56, space skrev:

Prosjektet haster videre! 

Laget plekterbrett av plastglass fra biltema, dremel og fil. 

Det skal lakkes på baksiden, så det skjuler pickuputfresingen. 

Hvordan skar du ut pleksiglasset uten at det sprakk opp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
45 minutter siden, Birk skrev:

Hvordan skar du ut pleksiglasset uten at det sprakk opp?

Dremel med kutteskive. Gikk mye greiere enn jeg trodde. Så dremel med pusseskive etterpå for å dra av ujevnheter. 

Ble egentlig ganske stilig. Hovedmotivasjonen her var jo å prøve ting jeg ikke har gjort før, på et lavest mulig budsjett. 

-binding

-båndfiling/fretjobb

-bigsby

-metalliclakk

-plekterbrett

Har lært mye underveis her! 

• Liker 2
  • Takker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ser jo konge ut!

Jeg hadde irritert meg over at vibbarmen ser ut til å være i veien for pickupswitchen, men med én pickup brukes den gjerne ikke noe særlig?

Digger alt ved dette prosjektet. Godt jobbet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Yngve Remes
      Har fått fatt i en signert telecaster(mexico) av Tom petty &the heartbreakers.Fra en konsert i san Francisco i '97. Spilt på under konserten av Mike Campell. Signert av alle. Med dokumentasjon. Lurte bare på hvor det er lettest å selge den.
    • Av Gitarcowboy
      Hei!
      Jeg har begynt å spille igjen etter litt over 20 år. Begynte å spille på ungdomsskolen og litt etter det, men etter gitarkurset på skolen, og ett til litt senere, så ga jeg opp gitaren. 
      Jeg syntes det var et vanskelig instrument.
      Nå i år fant jeg en gammel elgitar hengende på veggen i kjelleren på et hus som vi ryddet for kommunen. Her er gitaren:

Det er en Höfner Club 50 fra ca. 1961-63. Dette har jeg funnet ut på nettet. 
      Dessverre så hadde en eller annen lakkert den i grønt på fremsiden og festet et Donaldklistremerke over logoen.
      Gitaren er for tiden på restaurering hos en velrenommert gitarmaker / restauratør.
      Brumikrofonen er ikke original. Jeg vet ikke hvilken type det er.
      Den ene skruknotten er også byttet ut en gang.
      Funnet av gitaren vekket interessen for gitaren igjen og jeg har nå i oktober kjøpt en Fender Telecaster 2017 Limited Edition American Elite, mahogni Thinline. 
      Den skal jeg vise frem i Telecaster tråden.
      Er det noen av dere her som har en Höfner?
    • Av Affen
      Classic 70s Telecaster Custom. Bytta ut sadlene, ellers stock. 
    • Av AlphaBeta
      Hei alle sammen

For en tid tilbake så laget jeg en VST prototype for å gjøre om gitaren til en square wave synth. Den veldig enkle varianten (som alle jeg har funnet bruker) er å sjekke "zero crossing", altså når sinusen krysser nullpunktet og bytter fra positiv til negativ. På disse punktene så slammer den signalet videre til laveste eller høyeste spenning.
      Slik som dette:

Det jeg ikke likte var at all dynamikk blir borte, og støy blir like høyt som signal med en naiv implementasjon. Så, jeg laget en VST som fulgte 'envelope'/volum til signalet og brukte denne verdien for utverdi på square wave. Jeg synes det låt kult! Så da startet prosjektet.

Først ble det en del simulering i LTSpice. Til slutt fant jeg frem til noe som så lovende ut:
      Deretter var det bare å sette i gang med skjema- og kretskortdesign. Til slutt var feil borte og jeg var klar til å bestille!
      På bildet så ser man en blå 'rat nest' som indikerer at en pin ikke er koblet. Dette fant jeg ut etterpå fordi jeg brukte en annen EDA som ikke syncet mellom skjema og kretskort automatisk (som jeg var vant til) sååå.. Sånn kan det gå!
      Fordi det er gøy, la jeg inn 3d modeller av komponentene og det så slik ut:
      Søt liten sak, sant?
      Neste oppdatering blir etter jeg har bokset den opp og har noen lydklipp å vise frem. Den er testet, og etter noen bodge wires (de grå kablene som skamfult viser feilene jeg hadde gjort) så fungerer den!

• Av Kerplunk
      Jeg har ikke så mye erfaring, men slo til på en Epiphone Valve Junior combo mer eller mindre utelukkende for å modde den. Planen er å først flytte forsterkeren over i et nytt kabinett med en 10" Jensen P10R og bytte rør og  strømforsyninga. Senere hadde jeg tenkt å bytte EL84-røret ut med et 6973 og gjøre litt andre forandringer for å se om jeg klarer å få den til å låte litt som en Supro 24 eller noe der i gata. Målet er ikke å prøve å lage en klone - da hadde jeg heller bygd nettopp det. Jeg vil ha en ny hobby og synes det høres veldig spennende ut å ha en amp som ingen andre har eller kan få!

Er det mange andre her som bygger eller modder amper? Hadde vært sabla kjekt å ha et norsk forum hvor man kan få tips og hjelp underveis!