Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

prosjekt billig telecaster


Anbefalte innlegg

Jeg skal jo også lage plekterbrett til denne i "pleksi", malt på baksiden.

Mulig jeg må lage meg en mal av en treplate og starte fresen der også. Om ikke det smelter da... Har hørt noen rykter om at det kan skje.

(Har nå mal klar i papp)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, lokmund skrev:

Kjør litt lavere rpm på plexiglasset så går det nok bra. Prøv på litt scraps først, det glemmer jeg alltid selv. :P

Evt skaff det litt dyrere materialet lexan (hør med en rammebutikk) Tåler mye mer enn pleksiglass, og er lettere å kutte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, space skrev:

Jeg skal jo også lage plekterbrett til denne i "pleksi", malt på baksiden.

Mulig jeg må lage meg en mal av en treplate og starte fresen der også. Om ikke det smelter da... Har hørt noen rykter om at det kan skje.

(Har nå mal klar i papp)

Fin lakk til det er Tamiya lakk til radiostyrte biler. Stort utvalg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen skjær i sjøen. H Akslingen på fresebitet jeg kjøpte var for tykk for fresen jeg har lånt. Får sendt det riktige mellomstykket i posten nå, så da blir det nok fresing i løpet av uka.

I mellomtiden har jeg lagt et par strøk grunning for lettere å kunne se ting som må rettes opp. Det er en del å ta tak i fra forrige eiers pussing... Må gå over alle kanter på baksiden for å få en jevn avrunding. Fremme gjør jo fresen jobben.

Her etter ett strøk.

DSC_0025.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Ble så inspirert av @lokmund at jeg fikk lagt binding på denne her i kveld!

(Mulig jeg ikke har oppdatert på en stund, men freset altså til binding i høst, mer eller mindre vellykket.)

Her snakker vi uansett om å gjøre ting en ikke kan. Øvde litt med noe binding som var for kort (knekt), før jeg gikk løs.

Startet midt på bak og tok hver side, siden det var de letteste partiene. Like greit å spare det vanskelige til en har fått littegran feel på hvordan det funker.

Brukte forøvrig denne metoden:

Pensle på aceton, klemme som f, og teipe. Gjenta. Vernehansker fra biltema. Aceton løser opp sånne tynne engangshansker, og jeg er ikke så hardcore som han fyren i videoen som gjorde dette uten beskyttelse.

DSC01055_edit.thumb.jpg.5c4edbfed3d53755f09ec796097e4a1a.jpg

Brukte litt varmepistol på de krappeste buene. Dette kan skjære seg fort! Det har veldig lett for å bøye seg mye ett sted, så en får en 90 graders knekk istedet for en pen bue. Dett kommer veldig an på spennet, og hvilken vei spennet er i forhold til hvilken vei en vil bue bindingen.

DSC01061_edit.thumb.jpg.053917a80b8e11de1d8e24ef9d8cf16a.jpg

DSC01060_edit.thumb.jpg.c43061f64182e4779dce096e3adf353b.jpg

DSC01062_edit.thumb.jpg.39ef6b5b2d9246f9c4c7e6c06bc5339b.jpg

Nå skal dette stå et par dager, så får vi se hvordan det ser ut under teipen, før skraping!

Aceton på grunning er heller ikke nødvendigvis det smarteste...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.