Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Axe FX Ultra, pris nå til dags?


Hallstein

Anbefalte innlegg

Hei !

Etter en laaaaaaaaang borteperiode fra forumet pga. utdanning og andre hobbyer som har tatt mer tid (ølbrygging anyone?)

Er jeg nå på mitt siste studieår på lærerutdanning og går i år, musikk.

Leste meg opp litt på hva som har skjedd på utstyrsfronten i høst og kom over Fractal Audio AX8. Forhåndsbestilte så fort jeg la merke til den, nesten!

Nå begynner tiden å nærme seg, og G66 sier de shipper utover våren.

Det jeg lurer på er, hva går en Axe FX Ultra for, nå om dagen? Jeg tenker å selge min!

Jeg har sett gjennom noen annonser som har lugget ute, men prisene ser ut til å variere fra 7500-9500kr, og jeg vet jo ikke om folk har fått solgt eller ikke!

For min del er det aktuelt å sende med et shitty softrack fra Thomann og ett midiinterface for preset-redigering, om det gjør noen forskjell (mest sannsynlig ikke...)

Så,

Er det noen her som har solgt i det siste og vet hva man får for en slik sak om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
35 minutter siden, Praiser skrev:

Kjøpt min Axe fx ultra i høst. Betalte 8000 inkl en boss fc-50 midi kontroller, 10u rack og padde

 

Man, er da ikke så lang tid siden jeg måtte ut med 15.000 for min pluss 4000 for MFC-101. 

Her kan dere alle lære en viktig lekse om å bruke mye penger på datamaskiner barn. De faller brutalt i pris. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, siimen skrev:

Har ikke Standard og Ultra rast veldig i pris? Ser fortsatt at noen forventer 20k for en Axe FX 2, men også noen som selger XL inkl. MFC til under 20k innimellom.    

Har aldri sett XL med MFC til 20k. Det er latterlig billig i så fall. Vanlig II går for ca 15k og deromkring. Rundt 20k inklusiv MFC. XL noe høyere og XL+ over der igjen. 

Vet ikke om Quantum-firmwaren er kompatibel med Axe-FX Standard, men tror Ultra fremdeles skal la seg oppgradere. Sånn sett er det litt feil å si at en Ultra er utdatert. AVID gav seg etter to expansion packs til Eleven Rack. DER snakker vi utdatert. En Axe-FX Ultra mangler en del på en Axe-FX II, men er vel fremdeles en ganske så kurant preamp/fx-prosessor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Truckstop Chuckie skrev:

Har aldri sett XL med MFC til 20k. Det er latterlig billig i så fall. Vanlig II går for ca 15k og deromkring. Rundt 20k inklusiv MFC. XL noe høyere og XL+ over der igjen. 

Vet ikke om Quantum-firmwaren er kompatibel med Axe-FX Standard, men tror Ultra fremdeles skal la seg oppgradere. Sånn sett er det litt feil å si at en Ultra er utdatert. AVID gav seg etter to expansion packs til Eleven Rack. DER snakker vi utdatert. En Axe-FX Ultra mangler en del på en Axe-FX II, men er vel fremdeles en ganske så kurant preamp/fx-prosessor. 

Ikke noe Quantum på Ultra nei. Er årevis siden siste oppdatering til Ultra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som svarer noe særlig på spørsmålet mitt, men....
Ja, Ultra er et produkt som ikke lenger støttes. Men saken er jo at det er enda en SÆRDELES god modelleringsenhet. Lyden blir jo ikke noe dårligere bare fordi at det ikke er noe support for den! Den går runder rundt både POD HD 500 og Eleven Rack mtp. både funksjonalitet, antall amper og lydkvalitet.

Årsaken til at jeg spør er at jeg ser at Axe FX 2 koster nærmere 27000 kroner ferdig importert fra G66 nå for tiden. Jeg ser også at noen enheter går til 18-20k. Ikke alle har så mye penger, og i segmentet under 10k vil jeg tro at Ultra enda er sammenliknbar med andre enheter, med mindre det er noe som har gått meg hus forbi i det siste. (Jeg kjenner til både Kemper (16k), Helix (15k) og AX8 (17k).)

Jeg får prøve meg med 9k tenker jeg. Så får jeg se om jeg får noen bud eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.