Web Analytics
Jump to content

Live backingtrack - Hjelp?

Metal-FTW
 Share

Recommended Posts

Kort spørsmål ang backingtracks, da mitt band vil ha behov for dette under konserter..

I youtubevideoen nedenfor, vil trommisen da ha click (L channel) og backing track (R channel) i hvert sitt øre, eller vi han sitte med et monosignal i begge ørene?

Og om noen har noe viten om hvordan bruke og sette opp backingtracks for konserter, er det mulig å få til dette i stereo, og fremdeles la trommis styre volum på click, backingtrack (sitt eget volum) og return fra FOH? :)

Hadde ikke sett videoen når jeg svarte i sta, men har sett den nå. Han beskriver akkurat det jeg tenkte, men på en enda litt lurere måte :)

Som et basic oppsett vil det i demoen fungere veldig bra. Ingen lydmenn er kjempehappy med ipod som avspiller. minijack utgangen har det med å bli slitt. Samme med phones out på en bærbar. Noe med rca ut er litt mer optimalt.

Hadde ikke sett videoen når jeg svarte i sta, men har sett den nå. Han beskriver akkurat det jeg tenkte, men på en enda litt lurere måte :)

Som et basic oppsett vil det i demoen fungere veldig bra. Ingen lydmenn er kjempehappy med ipod som avspiller. minijack utgangen har det med å bli slitt. Samme med phones out på en bærbar. Noe med rca ut er litt mer optimalt.

Greit. Da satser jeg på å gjøre et innkjøp av lignende utstyr som vises i videoen over. Bare unngå behringer. Takk for svar! :D