Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Charvel San dimas style og andre dødsharry superstrater


McJostein

Anbefalte innlegg

Det er en BC Rick merket  MIJ Japan Takeuchi Licensed Floyd Rose - den med større Block . Har sett disse på Charvel/Jackson fra 90 tallet . Den er mest sannsynlig fra 93-95 en gang . Etter at Class Axe sin periode med BC Rich sluttet . De betalte for å bruke navnet  3-4 år ca. 89-93 .

BC0A60FB-A260-4E28-A24E-D236D9F17672.jpeg

Endret av Sugardaddy65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da tok jeg over denne fra Kapteinen . Charvel San Dimas i candy blue .

Er ikke helt der jeg vil ha den ennå- har krona og polert bånd -lagt et shims på 0.3mm i fronten av neck pocket -  hater den gule fargen på halsen så har pusset vekk mesteparten på fretboard - spiller bedre men ikke nær USA Charvel San Dimas . Det er bånd og necktilt samt nut som ikke er like bra . Vel å merke hadde denne noe slitasje på bånd . SD Custom Custom syns jeg er litt tam , så setter muligens på de orig. Dimarzio igjen . Syns helt svarte buckere ser litt bedre ut på denne selv om  zebra er innafor .

 

IMG_E1309.JPG

IMG_E1311.JPG

IMG_E1318.JPG

IMG_E1326.JPG

IMG_E1329.JPG

IMG_E1313.JPG

IMG_E1315.JPG

IMG_E1337.JPG

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MartheyG skrev:

Dette forumet, og særlig denne tråden, har hatt dårlig innflytelse på meg. Jeg har endt opp med to gitarer, på under fire måneder, med FR. Hvordan skal det gå med meg? 

 

Det går vel med deg som oss andre. Blir fort et par i året 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par i måneden mener dere vel ? :bort: Yolo sies det - spesielt nå i disse "dommedagstider" .

Så et flott program om plast og microplast i havene . Mennesker er noen griser og det er altfor mange på kloden . Så KOZZZZ dere med gitarer før det er slutt . :1963:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vast vekk 4-5 timer til på å finjustere den blå Charvel.....halsen har vel vært av 15-20 ganger nå . Den spiller bra men den takler ikke "lav nok" strengehøyde . Forbanna Japanere får se og skjerpe seg !

Den stygge gulfargen er pusset vekk på fretboard i hvert fall . Prøvd  med forskjellige shims ......nut må antakelig ned og da må det pusses ned der....at de ikke kan sette de litt lavt og sette et shims under så folk ikke trenger å pusse ned treverket- men neida . Vurderer å plane de øverste bånda ørlite ned . Men går det til helv....så sitter jeg der med fingern i der sola ikke skinner .

IMG_1399[1].JPG

IMG_1395[1].JPG

IMG_1386[1].JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, space skrev:

Hadde SD Custom Custom i LP Jr. Der synes jeg den låt knall! 

Du er picky på strengehøyde skjønner jeg :)

Det kan godt være den funker bra i LP . Den er ok men syns den mangler ørlite topp ( som ikke betyr stort)  og tykk E streng låter veldig daft med gain på denne gitaren . Skal prøve å få pickup høyere men de som satte de i har ikke gjort det korrekt med skumsjiten som skal være under pickup for å løfte den når skuen skrus ut .

Det er nær 2mm på de tynne strengene på 15 bånd - det er dårlig - det Kina Epi dårlig nivå . En bra Gitar ( med lign. radius) takler lett 1.2-1.3mm .Noe er galt , men hva ? Tviler på at jeg får den lavere enn 1.5mm og brukbar  . Høyere enn det er ikke aktuelt . Gibson er nesten alltid helt topp på strengehøyde og bånd .

 "YJM"  Fenderen er nytteløs - strengene er himmelhøye i forhold og skurrer litt enda på de omspunnede strengene  , men den er morsom å spille på . Men så høye strenger takler jeg bare ikke . Må nok sette på en annen hals etter hvert hvis den skal bli brukendes .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Noen formening om Japansk 90-talls Charvel? Ligger en fin Charvel Spectrum på Finn.no som jeg har gaset på en stund nå, og som ble satt en del ned i pris plutselig. Aner ikke om prisen som den ligger ute for nå er grei eller ikke. Er omtrent i det leiet jeg ser de har ligget ute for på Reverb, men før mva og frakt.

https://www.finn.no/152145835

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.