Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppgradering av Gitarnorge uke 5


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, UglyCasanova skrev:

Her 

Burde det ikke heller være slik at støttemedlemmer fikk en VIP-del på forumet, eller noe i den duren? Virker litt absurd å måtte betale for å kunne redigere postene sine når man måtte trenge det, for å være helt ærlig. :blink:

Det er en VIP del av forumet alt. Det er meningsløst å ha et diskusjonsforum der man kan redigere meningene sine etter som diskusjonen skrider frem. Man kan ha en tråd med mange gode tilbakemeldinger - men så fjernes/redigeres førsteposten - da er alt det de andre har bidratt med verdiløst.  Så 30 minutter redigeringstid går på å rette skrivefeil. Går ut i fra at de som støtter forumet er såpass oppegående at de ikke går inn og redigere sine egne innlegg og ødelegger tråder på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Kjell Iver skrev:

Det er meningsløst å ha et diskusjonsforum der man kan redigere meningene sine etter som diskusjonen skrider frem.

Ikke at det var dette jeg selv behøver funksjonen til, men hvorfor er det meningsløst? Folk er ikke endimensjonale. Tror jeg har sagt mye fantasmagorisk opp gjennom tiden min som jeg ikke lenger tror/mener 30 minutter senere. Men uansett, virker jo som at folk syntes det er en dårlig idé, så hvorfor ikke bare endre det tilbake?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Amund sier; på de snart 10 årene jeg har vært her så kan jeg ikke huske et eneste tilfelle av at folk redigerer innlegg som ødelegger videre diskusjon i tråden, om noen etter hvert i diskusjonen endrer mening så skriver de heller en ny post i diskusjonen. Det kan jo være ting jeg har gått glipp av (har hatt noen "popcorn-tråder" oppigjennom som jeg ikke har fått med meg før moderering der ting kan ha skjedd), men min erfaring er at "all" redigering (utover skrivefeil) på forumet er i tråder som ikke i utgangspunktet skal skape diskusjon (Kjøp/salg, galleri, møteplass, DIY o.l), samt unngå dobbel-/trippelposting.

Nå er det jo ikke jeg som eier forumet, men mitt forslag er vel som Casanova foreslår å åpne for redigering, og heller legge restriksjoner på det om det på noe tidspunkt skulle bli et problem. Med mindre den applikasjonen du snakker om kan løse problemet i de delene av forumet der ubegrenset redigering er ønsket.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt vel syrlig der, men det er helt bakvendt tenkning å skulle fjerne funksjonalitet bare fordi noen kan finne på å misbruke den. Kan man ikke heller gi brukere som misbruker funksjonen en 30 minutters tidsramme for redigering? Foretrekker personlig å ikke bli fordomsdømt for å gjøre slike ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev "både med og uten overlegg", og vil anta det for det meste vil skje uten overlegg: Man ser f.eks at man formulerte seg klossete og det hoper seg opp mange svar fra folk som har misforstått hva man mente, og man antar at den kjappeste måten å korrigere dette på er å redigere posten sin. Så kommer nye lesere til og leser noe annet enn det de første svarerne misforsto, og misforstår dermed deres svar og svarer på misforståelsene med flere misforståelser. 

Ingen har sittet foran datamaskinen sin og kaklet for seg selv i skadefryd over jævelskapen de gjør, men kvaliteten på informasjonsutvekslinga har like fullt blitt gjennomtrukket av guano.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv på TGP (The Gear Page), et særdeles aktivt forum med 145,682 medlemmer, er redigering helt åpent uten tidsbegrensning. 

De som kjenner TGP vet at det er en god del krangling der, daglig. Og selv der er redigering i etterkant et svært lite problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om redigering: En del forum har ubegrenset redigering, men hvis man redigerer etter et visst tidsintervall så begynner forumet å lagre tidligere versjoner av posten slik at andre brukere kan se hva som sto der tidligere.

 

Vet ikke om noe slikt er tilgjengelig for denne forumsoftwaren, men kan være noe å tenke på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for saklig debatt og gode innspill.

Tenk på at det er 11000 brukere her - og over 700 000 innlegg. De som modererer har god kontroll på nye innlegg - og dere som brukere rapporterer om det er overtramp noe sted. Men enn om noen går inn og redigerer gamle innlegg har vi ikke kontroll på innholdet lenger. Vi som driver dette er ansvarlig for innholdet. 

Jeg vil ha forlenget redigering i Kjøp og salg side de postene uansett blir fjernet - og jeg ser det veldig positivt på at enkelte har "eierskap" til tråder eller innlegg - og det finnes løsninger for å løse dette så det vil jeg se på. Om redigeringstiden blir 30 minutter eller om vi endrer noe i gruppetilgangene får vi se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linking til bilder er ikke helt optimalt fant jeg ut nå.

Prøvde å få vist bilder fra photos.google.com

F.eks. dette:

https://goo.gl/photos/HMpxBigtoznZrQA88

Dette er slik bildelinkene ser ut derfra. Det har fungert smertefritt tidligere.

Prøvde også varianter med [ img] tag rundt:

HMpxBigtoznZrQA88

og med fjernet formattering:

HMpxBigtoznZrQA88

Dette er resultatet av [ img]https://goo.gl/photos/HMpxBigtoznZrQA88[ /img]

Endret av space
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.