Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppgradering av Gitarnorge uke 5

Kjell Iver

Anbefalte innlegg

• Svar 145
  • Created
  • Siste svar

Prøvde å kopier bildet over, men neida, eneste måten det funker på et å klikke "Legg til andre filer" nede i høyre hjørne, velge "sett inn fra URL" og så lime inn i boksen som kommer opp da.

scissor-guitar.jpg

Merkelig!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
14 minutter siden, Amund Blix Aaeng skrev:

Merkelig!

Finner sikkert ut av det. 

14 minutter siden, Amund Blix Aaeng skrev:

eneste måten det funker på et å klikke "Legg til andre filer" nede i høyre hjørne, velge "sett inn fra URL" og så lime inn i boksen som kommer opp da.

Sparer deg ett klikk om du i stedet tar Velg filer til venstre og limer inn lenken der kanskje. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, space skrev:

Men andre klager. Burde sikkert være et valg. Mulig det er jeg som er sær, som vil ha det sånn

Det er vel bare å ta høyre mustast - åpne i nytt vindu?

De som ønsker det som normalt kan benytte : 

http://forum.gitarnorge.no/chat/?_popup=0

28 minutter siden, space skrev:

Ang. chat så burde chatvinduet også skalere etter hvor stort hovedvinduet er.

De har lovt oss ny chat i evigheter og siste dato jeg hørt var februar. Kan ikke gjøre noe mer med den 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 minutter siden, skela skrev:

Kommer det nettmagasin med intervjuer, artikler, anmeldelser og annonser? Norsk versjon av Premier Guitar og/eller Vintage Guitar? :-))))) 

(Tenk Gitarpraksis.. tilsvarende svenske Fuzz..) http://fuzz.se/

Takk for spennende lenke. De mangler et diskusjonsforum :)

Det er i hvert fall muligheter for de som ønsker å delta i utvikling videre til å lage noe slikt, og jeg håper at en forside med de gamle artiklene kommer på plass på ikke alt for lang tid, men en død og statisk forside er ikke liv laga. 

Jeg har ferdige maler for intervju-seksjon og artikler. 

Det er bare å ta kontakt om dere har ide'er. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den 16.2.2016 at 12.03, Kjell Iver skrev:

Som støttemedlem har du lengre redigeringstid på innlegg. Du må redigere selve innlegget ved å ta "endre" og deretter endre tittelen. Om tiden for redigering er gått ut så rapporter tråden så blir det slettet.

Jeg har under utvikling en sak som skal fikse dette med redigering av kjøp og salg

Hva med demotråder? Jeg vil gjerne oppdatere tråden min slik at det står hvilken pedal som nå er testet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, GreenMan skrev:

Oppdaget jo nå at hvis man har opprettet en galleritråd og man ønsker å oppdatere denne med utstyr som enten har forsvunnet eller nytt som har kommet inn så sliter man litt... 

De som er støttemedlemmer har en lengre redigeringstid. Men ser utfordringen et partre plasser - og venter på en applikasjon som jeg har bestilt for å kunne sette lengre redigeringstid.

18 minutter siden, UglyCasanova skrev:

Hva med demotråder? Jeg vil gjerne oppdatere tråden min slik at det står hvilken pedal som nå er testet.

Hvilken tråd er det i?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• Når man har et så deilig brett låter alt bra! 
    • Det kommer an på så mye, pedaler som støyer, pedaler som suger signal selv i standby, billig uisolert strømforsyning. Jeg har en enkel Gigrig Quartermaster 6, den gjør virkelig underverker 🙂
    • solgte de det som standard tilgjengelig i butikken, gubbe, eller var det spesialbestilt?
    • Jeg bruker fem-syv - litt etter dagsform - pedaler, én splitter-boks og en del kabling. Det har aldri vært et problem. Om du er sånn som meg, og alltid har én boks påslått, trenger du kanskje ikke buffer? Det du mister i diskant kan du ofte ta igjen med litt diskant i ampen. Det jeg legger mest merke til når jeg bruker mange pedaler, uten noen form for buffer eller "velge-boks" (GigRig feks), er at ampene dropper litt i volum. Dette kan du jo også ta igjen med litt volum på ampen. 
    • En god buffer så tidlig i signalkjeden som mulig gjør at du ikke taper mer diskant enn kapasitansen til gitarens elektronikk og kabler pluss pedaler før bufferen. Om pedalene etter dette alle har høy inngangsimpedanse og lav utgangsimpedanse (over 500 Kohm og under 1Kohm), greier du deg med denne ene bufferen. Men om du har en eller flere pedaler med høy utgangsimpedanse, f.eks. Fulltone OCD t.o.m v1.7, trenger du også en buffer etter disse. TC Electronic-buffere er bra nok, og de fleste av deres nyere pedaler har valgbar buffer-bypass eller true bypass. Boss sine buffere er ikke gode nok, mener jeg, de overkompenserer. Og om du bare bruker true bypass-pedaler, kan du si farvel til diskanten din. Men én enkelt buffer før disse gjør at det meste går greit.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.