Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppgradering av Gitarnorge uke 5


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

La en bruker til i ignorerte-lista mi av den grunn at statusoppdateringene hans teppebomber "Ulest Innhold". Ser ikke ut som om dette fjernet problemet. Er det noe annet jeg kan gjøre for å slippe å se statusoppdateringene hans? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Gmal skrev:

La en bruker til i ignorerte-lista mi av den grunn at statusoppdateringene hans teppebomber "Ulest Innhold". Ser ikke ut som om dette fjernet problemet. Er det noe annet jeg kan gjøre for å slippe å se statusoppdateringene hans? 

Det var automatisk oppdatering av status mellom Facebook/Twitter - og forumet. Dette ble slått av for 19 timer siden. Jeg kan ikke se at noen har postet statusoppdateringer siden da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Eivind August skrev:

Hmmm, hvordan redigerer jeg poster nå? Har en salgstråd hvor jeg vil oppdatere noe av beskrivelsen.

Og det ser ut som halvparten av alt jeg har postet her har forsvunnet - jeg hadde de godt over 6000 poster? Ikke at det er noe stort tap, altså.

@Kjell Iver

Antall poster er korrekt. Poster som er slettet teller ikke med - og heller ikke poster i Kjøp og salg - unntatt tilbakemelding. Det var jo allikevel en voldsom nedgang da - så det var noe rart.

Redigeringstid på innlegg er satt til 30 minutter for medlemmer - for å rette skrivefeil osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppdaget en bøgg i det jeg skal hoppe mellom sider. Klarer ikke å bla mellom ulike sider, ender kun opp med at det står "Laster" nederst på siden i en svart liten boks, og ingen poster, hverken fra siden jeg var på eller siden jeg skal til vises. 

 

Mac, OS X 10.11.2 med Safari versjon 9.0.2 (11601.3.9). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.2.2016 at 16.47, Kjell Iver skrev:

Antall poster er korrekt. Poster som er slettet teller ikke med - og heller ikke poster i Kjøp og salg - unntatt tilbakemelding. Det var jo allikevel en voldsom nedgang da - så det var noe rart.

Redigeringstid på innlegg er satt til 30 minutter for medlemmer - for å rette skrivefeil osv. 

Ja, noe rart. Nå som jeg tenker over det, lurer jeg på om det har sammenheng med hackingen som var for noen år siden, da en god del innlegg forsvant. Mener å huske at postcounten min ble fikset, uten at postene faktisk ble reddet. Så det kan jo forklare saken.

 

Angående redigering synes jeg det burde være åpent i Kjøp og salg-delen av forumet, slik at man kan merke ting som solgt hvis man selger flere ting, oppdatere informasjon osv. Det kan man såklart gjøre ved å skrive en ny post også, men er jo ryddig å ha alt i første post slik at evt. interesserte slipper å bla gjennom hele tråden. I-landsproblem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, MartheyG skrev:

Har oppdaget en bøgg i det jeg skal hoppe mellom sider. Klarer ikke å bla mellom ulike sider, ender kun opp med at det står "Laster" nederst på siden i en svart liten boks, og ingen poster, hverken fra siden jeg var på eller siden jeg skal til vises. 

 

Mac, OS X 10.11.2 med Safari versjon 9.0.2 (11601.3.9). 

 Har vært borti den feilen før - og jeg trodde den var fikset. Kan du for sikkerhets skyld sjekke om det er slik fortsatt?

2 timer siden, Eivind August skrev:

Angående redigering synes jeg det burde være åpent i Kjøp og salg-delen av forumet, slik at man kan merke ting som solgt hvis man selger flere ting, oppdatere informasjon osv. Det kan man såklart gjøre ved å skrive en ny post også, men er jo ryddig å ha alt i første post slik at evt. interesserte slipper å bla gjennom hele tråden. I-landsproblem

Ja - det er en utfordring dette med redigering av egne annonser i Kjøp og salg og jeg har ikke sett en løsning på det enda, annet enn at man oppdaterer med en post lenger ned. Det er jo også ryddig i forhold til eventuelle kjøpere at originalannonsen står fast på en måte. Er det ikke slik på Finn?

Burde vi sperre for posting i Kjøp og salg for brukere med mindre enn 5 poster? Jeg mener det er ryddig, men tar gjerne innspill. 

46 minutter siden, Aphelion skrev:

Det heter vel gjerne «sitt emne» og ikke «sin emne»?

OK - har jeg skrevet det eller er det en feiloversettelse noe sted :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles samme feil. Siden er scrollbar (altså den er så lang som en side full av poster antageligvis skal være), så jeg har alt av faner øverst hvor det står Gitarnorge og jeg kan velge mellom 'Forum', 'Chat', osv., men postene står bare og loader. @Kjell Iver

 

Edit: Samme problem i Firefox. 

Endret av MartheyG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, MartheyG skrev:

Fremdeles samme feil. Siden er scrollbar (altså den er så lang som en side full av poster antageligvis skal være), så jeg har alt av faner øverst hvor det står Gitarnorge og jeg kan velge mellom 'Forum', 'Chat', osv., men postene står bare og loader. @Kjell Iver

 

Edit: Samme problem i Firefox. 

Jepp - jeg fant feilen beskrevet samt en fiks - så det skal være OK. Ta en refresh av siden. Vet ikke hvordan det gjøres i Mac, men om noen med PC har trøbbel prøv Ctrl F5 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Kjell Iver skrev:

 Burde vi sperre for posting i Kjøp og salg for brukere med mindre enn 5 poster? Jeg mener det er ryddig, men tar gjerne innspill. 

Ja, det synes vi kan gjøre. Hva med ti poster?

En god del av de som ikke klarer å få med seg reglene for det forumet er jo nykommere som skal selge noe, og selv om man kan se det som "rekruteringsarena", kan jeg vel ikke huske at de som tror de kan gi blaffen har blitt brukere av forumet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.