Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppgradering av Gitarnorge uke 5


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Forumet vil oppgraderes til IPboard 4 i Uke 5, rundt den 3 7 februar.

Selve oppgraderingen

  • IPS tar oppgraderingen for oss etter at nødvendig back-ups etc er tatt av oss.
  • Nedetiden blir bare noen timer, men forumet vil være svært tregt å bruke i mange dager etter oppgraderingen.
  • Gamle poster vil ikke se bra ut før alle poster er oppbygd igjen.
  • Vi får gjort lite designmessig de første dagene inntil gjenoppbygging av gamle poster er ferdig.

Etter at oppgraderingen er kjørt vil vi installere norsk språk og de applikasjonene vi finner nødvendig - og forsiden vil også jobbes med.

Etter oppgraderingen:

  • Tapatalk vil ikke ha støtte de første dagene. Om Tapatalk blir installert igjen avhenger av fremdriften av software fra Tapatalk. Så langt har de ikke imponert for IPS4 - og behovet er også mindre nå.
  • Forumet vil ha samme utseende uansett hvilken dings man er på. Skjerminnhold tilpasser seg etter dings man ser på
  • Vis nytt innhold erstattes av en aktivitetsstrøm som kan brukertilpasses.
  • Det blir push-varsler i nettleser
  • mentions vil også komme - at man får varsler når man nevnes i en tråd.

Det blir en stor overgang for alle - men jeg tror dere vil finne den nye softwaren enklere å bruke og mer "up to date".

Først og fremst er det innhold som teller - og om du ruger på gode ide'er til innhold her på forumet så gi gjerne innspill! Vi vil ha en forside der igjen- og kanskje vi kan lage noe spennende som kan være til felles nytte!

Dette emnet er låst - men vil bli åpnes når oppgraderingen er i ferd med å skje!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Vi beklager forsinkelsene ved oppgraderingen.

Når de skulle oppgradere i går kveld - oppdaget de at serveren vår ikke hadde rette versjon av driversoftware (php - versjon).

Har kontaktet vår leverandør som må inn å endre en del innstillinger på serveren for å få den kompatibel med den nye softwaren. Vi kan da oppleve at den gamle versjonen av forumet ikke fungerer lenger, så vær forberedt på et lengre utfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er forumet oppgradert. Det er lite vi får gjort med det design og utseende frem til bakgrunnsoppgavene er ferdige. Gamle forumposter etc vil se litt merkelige ut til dette er ferdig - og jeg beregner noen dager før vi har fått satt opp forumet slik vi ønsker å ha det.

Bakgrunnsoppgavene initieres ut i fra forumaktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i Chrome (på OSX) må eg resette passordet for hver innlogging etter oppdateringen... dvs. eg må klikke på glemt passord, deretter klikke på link i e-post og så lage nytt passord. Da er eg logget inn inntil eg lukker nettleseren. Neste pålogging krever ny runde med reset.

Edit: det var eg som ikkje såg at det var endret til innlogging med display name i forhold til username før. Beklager.

Endret av Jostein Steinsland-Hauge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Jostein Steinsland-Hauge skrev:

i Chrome (på OSX) må eg resette passordet for hver innlogging etter oppdateringen... dvs. eg må klikke på glemt passord, deretter klikke på link i e-post og så lage nytt passord. Da er eg logget inn inntil eg lukker nettleseren. Neste pålogging krever ny runde med reset.

Edit: det var eg som ikkje såg at det var endret til innlogging med display name i forhold til username før. Beklager.

Ja det stemmer det. Burde gjort oppmerksom på dette.

Om det er noen som leser dette som ikke får logget inn - så send en epost til admin@gitarnorge.no  - så skal jeg fikse det med en gang.

Nede på siden er det også en Kontakt oss - boks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Foo skrev:

Jeg skjønner ikke noe og syns det gamle, enklere interfacet var bedre. Jeg føler meg som en gretten gammal gubbe.

Hehe - det er like greit å venne seg til det. Det er samme utseende uansett hvilken dings man er på. Om du åpner en tråd med bilder etc i - så vil posten endre seg etter størrelsen på vinduet.

7 minutter siden, juzzizhow skrev:

Gretten gammel banjoist varning:

Er det noen måte å 'disable' "hover over popups" på ? 
Hvis jeg har musepekeren over et brukernavn "popper" det opp et infovindu om hvem det er, hva han driver med o.s.v ... Går det å 'disable' ? 

 

Det er ingen mulighet for å disable den, annet enn å ikke bevege musa over. Det tar jo noe tid før pop-up'en kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, space skrev:

Oi! Måtte logge inn med visningsnavn istedet for epostadresse. Ble litt satt ut der litegrann.

Da er det bare å finne ut av "Vis uleste" og "my content" da.

Fikset så man kan logge inn med epostadresse.

Når det gjelder ulest innhold så kan man konfigurere den slik man vil - kalle det hva man vil osv..

2 minutter siden, space skrev:

Må øve litt, men er det mulig å komme rett til første uleste post når en klikker på en tråd? (Spesielt fra streamen "siste uleste")

Der må man klikke på stjernen eller boblen for å komme til uleste.

Oppgraderingen er enda ikke ferdig - men håper mye er gjort når dagen er omme.56bc2fadcbcea_11-02-201607-51-05.thumb.j

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.