Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skuldersmerter og gitarspilling


Deformed

Anbefalte innlegg

Begynner å få litt vondt i skuldrene her, mest den venstre men og i noen grad høyre. Det gjør knakende vondt når jeg står opp, det gjør vondt å skjære brød, det gjør vondt å spise frokost... Trasige greier. Det roer seg litt utover dagen, men kommer alltid tilbake neste morgen.

Etter å ha øvd på gitaren en stund (jeg står vanligvis, med solide skinnreimer) må jeg alltid strekke litt på meg, og merker at det er som om hele skulderen er trykket lengre ned i resten av kroppen enn hva den burde. Jeg prøver litt lett gymnastikk og noe uttøying, men uten hell. Skal prøve å holde meg unna gitaren noen dager for å se om det hjelper, men det er så trist det også, siden vi gjør mye fremgang med bandet i disse dager.

Noen som kjenner til en hurtigfiks for skuldre? Noe man bør gjøre før og etter øving? "Varme opp" er jo innlysende nok, men det virker ikke som om det funker 100%.

Skulle fått operert inn nye i stål... Håh, da hadde det blitt andre boller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk det samme problemet med min høyre skulder (er høyrehendt). Akkurat som noe "brenner" inni der.

Tror det finnes bedøvende salver å få kjøpt..

Høres ut som seneskjedebetennelse. Oppsøk lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at hvis jeg sitter og spiller over lengre tid, så får jeg ubehag i høyre skulder og underarm pga. min ekstreme plekterfart :P Metall skal jo helst spilles stående.

Men har fått noen Yoga/Tai-chi triks nå som visstnok skal hjelpe mot den type problemer. Så får jeg vel prøve å holde meg unna gitaren og pcen noen dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg vil ha en skuldervennlig reim så går jeg for en slik: http://www.slider-straps.com/ men problemet er at jeg ikke vil se ut som en tulling ;)

Testet ut en del øvelser i dag' date=' og det ser ut til at de funker greit. Mykner opp skuldrene, hvertfall for en stund.[/quote']

Driiiitfete straper da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde samme problemet en stund, men jeg fikk det bort ved hjelp av ordtaket "if it doesn't fit, make it fit". Så skulderen min er vel mer eller mindre vendt til det eller har tilpasset å ha en gitar der flere timer om dagen. Synes det er veldig greit, har ikke opplevd noen bivirkning eller smerter eller mindre bevegeligghet av noen form senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde(har det i mindre grad) det problemet før pga jeg har brekt kragebeinet. Etter jeg fikk meg lettere bass og mykere reim funket det fett.

Lurer på om det hadde hjulpet deg å trene litt. Fått gjort noen andre bevegelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.