Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til å identifisere cap


Anbefalte innlegg

En motstand, kondensator eller spole er aldri helt "rein". Alle disse komponente vil innehold alt. En kondensator er også resistiv og induktiv, samtidig som en spole også kan være kapasitiv og resistiv.

Hvor mye resistans og induktans en kondensator innhar er avhengig av materiale og oppbyging. Kondensatorer vil derfor kunne ha forskjellig frekvensrespons selv om de har påstemplet/måler samme kapasitans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antageligvis liten forskjell så lenge capen er god, men moro å bytte lell! Ero-capen er i hvertfall god. Noen som kjenner til db-capen?

Slenger inn et tilleggspørsmål: Jeg har en restecaster (tele) med singlecoil i neck og humbucker i bridge. Er pt satt opp med fireveisvener, 500k potmeter i både volume og tone, og 0,033 mF cap. Den låter veldig bright, så jeg har tenkt å bytte potmeter til 300k volume og 250k no-load tone og 0.033 cap. Utfordingen er selvsagt at singlecoil låter brightere enn humbucker. Noen som har tips om hvordan jeg får balansert klangen. Har et S1-potmeter liggende som jeg kan koble opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Antageligvis liten forskjell så lenge capen er god, men moro å bytte lell! Ero-capen er i hvertfall god. Noen som kjenner til db-capen?

Slenger inn et tilleggspørsmål: Jeg har en restecaster (tele) med singlecoil i neck og humbucker i bridge. Er pt satt opp med fireveisvener, 500k potmeter i både volume og tone, og 0,033 mF cap. Den låter veldig bright, så jeg har tenkt å bytte potmeter til 300k volume og 250k no-load tone og 0.033 cap. Utfordingen er selvsagt at singlecoil låter brightere enn humbucker. Noen som har tips om hvordan jeg får balansert klangen. Har et S1-potmeter liggende som jeg kan koble opp.

Resultatet av potmeter og cap byttet ble meget godt. 300k volume og 250k no load tone, 0,033mF cap og fireveisvender. Må justere tonepot slik at den har minimum load i neck posisjon og no load ved rein bridge.

Er fremdeles interessert i forslag til kobling av S1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.