Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD(To Be) - Telecaster Deluxe partso


Anbefalte innlegg

Er i gang med et lite deluxeprosjekt. Usikker på farge ennå

20151231_Skjermbilde%202015-12-20%20kl.%

Denne sier junior nei til - men jeg synes rosa er litt kult jeg.

20151231_deluxe3.png

Er juniors favoritt - selv om han helst vil ha burst.

20151231_deluxe1.png

Mitt første utkast. Så hva synes folket - shell pink, sea foam green eller british racing green?

Pickupene er fra GFS kule bokser ihvertfall:

20151231_deler.jpg

Halsen er en Warmoth hals jeg kjøpte av Allman her på forumet. Ganske så fin tegning i lønna her.

20151231_deler-3.jpg

20151231_deler-2.jpg

Halsen skal visstnok ha noen problemer med skurr, fikk den derfor billig, men håper at et lar seg løse. Hadde tenkt å frese om en gammel billig kropp jeg hadde liggende, men ombestemte meg og har en dyrere deluxekropp på vei. Har også kontakter innen billakkering som kanskje kan ta seg av lakkjobben. Det som ennå ikke har kommet er kropp og plekterbrett - ellers er alle deler klare.

Endret av GreenMan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Det eneste som mangler nå er kroppen. Endte til slutt med finish fra wudtone som måtte bestilles fra George Forester i Tyskland. Så mens jeg venter på kroppen har jeg tatt et teststrøk på en askebit:

2016130_str%C3%B8k1.jpg

Fargen heter Lady Marian og er nok ganske lik det andre kaller sherwood green - så gitaren blir litt lysere enn british racing green og transparent.

Oppdatering på strøk to kommer i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser no fint ut det, er det en type beis du bruker , har lyst å gjøre tilsvarende med en rød gitar som jeg ikke er helt fornøyd med når det gjelder finish.

Så vidt jeg har forstått er det det. Så det blir en tynn finish. Kommer til å ende med en litt gulere satin gloss til slutt. Se link i innlegget mitt over. Koster litt, men billigere enn å sende til lakking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.