Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Akustisk gitarlyd på el-gitar


Calle

Anbefalte innlegg

På DVDen Live scenes from New York bruker John Petrucci (Dream Theater) en spesiell effekt / pedal som får el-gitaren til å høres ut som en akustisk stålstrenger under sangen Silent man. Hva heter denne pedalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller piezo-systemet i gitaren hans.

Jeg har det i min, det er et system som simulerer akkustisk stålstrenger helt perfekt.

Har forresten en lignende effekt i effektbrettet mitt, men det er ikke i nærheten like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en piezo, og det er utrolig bra. Nettop laget meg en fin kabel slik at jeg kan kjøre den likt som Petrucci gjør 8)

Ellers ga jeg 2000 for pickup + jobb.

Han bruker også systemet under: Pull Me Under, ACOS, Learning to Live, Regression, Spirit Carries On, Beyond This Life, Through Her Eyes, Finally Free, Another Day og Voices ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi snakker om piezo, jeg har et lite problem med mitt system:

Forige helg var det konsert-helg med tensing og da må jeg selvsagt bruke piezo-systemet på egen kanal på mixeren. Fra den vanlige utgangen på gitaren sender jeg vanlig elgitar-signal og fra den andre utgangen går piezo-signalet, slik at alt jeg trenger å gjøre for å få perfekt akkustisk er å trykke på piezo-knappen på gitaren.

Dette funket helt topp noen timer når vi øvde, men plutselig kom det masse skurring ut den andre kanalen når kabelen var plugget i piezo-utgangen. Tar ut kabelen fra piezo-uttaket og alt funker fint igjen.

Kabel i piezo-uttaket = skurring fra det andre uttaket.

ideer, noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.