Gå til innhold
Alfi27

EZ Drummer 2 - good shit?

Anbefalte innlegg

Halloisen! Har snust litt på EZ Drummer etter å ha hørt mye bra, og det virker jo utrolig fett! Regner med at det er en del som bruker det her? Hvor er det billigst å kjøpe det? Jeg hadde trodd at å kjøpe og laste ned direkte fra produsenten skulle være billigere, men det ser faktisk ut som 4Sound er billigst... Eller vet dere om noen andre steder som er enda billigere? Regner med at det sier seg selv, men piratkopiering er selvfølgelig ikke aktuelt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håller med Cantus. Checka ut SSD4, gärna med CLA-expansions, innan du bestämmer dig för vad du ska köpa.. men det kanske du redan har gjort

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare lasta ned EZ Drummer demo, syns det har mange bra forhåndsprogrammerte rytmer men det virker ikke så veldig intuitivt hvis jeg vil lage egne rytmer.... Ser også at det er ganske mange alternativ, blant annet SSD4 som dere nevner, Addictive Drums, Superior Drummer osv. Er nesten håpløst å lese "x vs y vs z"-tråder på diverse forum og ikke alle av disse tilbyr demo, så det er litt vanskelig... :P

Endret av Alfi27

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du guitar pro er det ikke noe problem å lage egne rytmer.. Kjøpte EZdrummer 2 for ikke lenge siden, men synes Metal Machine utvidelsen til EZdrummer er fetere. Uansett kommer jo Metal Machine til EZdrummer2 også, og der har man mulighet til å pitche ulike deler av kittet osv. (selv om dette egentlig ikke er sååå essensielt). Kjøpte meg superior drummer 2 + metal foundry her om dagen også så da blire liv så fort jeg får DVD-ene mine!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

EzDrummer er bad ass! Har brukt det en del til produksjon av alt fra pop-rock til extreme metal. Med, som nevnt, guitar pro og litt god kunnskap om velocity variations vil man kunne programmere frem resultater som er omtrent umulig å skille fra menneskespilte tackes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

EZDrummer 2 er veldig ålreit å jobbe med, men jeg må innrømme at jeg kanskje hadde hatt litt mer glede av Superior 2.0... Savner muligheten til å mikse på tracksene....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig. S2.0 er nok enda mer rått om man vil slippe å bruke mulit-track out, og heller mixe settet med toontracks egene plugins.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henta Superior Drummer 2.0 på posten i dag, blant mange andre ting så har ikke fått sett på det enda... Tusen takk for alle svar, satser på at dette blir bra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig. S2.0 er nok enda mer rått om man vil slippe å bruke mulit-track out, og heller mixe settet med toontracks egene plugins.

Jeg syns det er veldig greit å bruke multi-track. Er mer at jeg savner at samplesene er mindre prosessert. Er ikke krise, men hadde vært gøy å ha enda mer å mikse på.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

EZDrummer 2 er veldig ålreit å jobbe med, men jeg må innrømme at jeg kanskje hadde hatt litt mer glede av Superior 2.0... Savner muligheten til å mikse på tracksene....

Mulig jeg har misforstått, men det går an, etter å ha redigert alt i midi, å splitte opp i egen spor i DAW`n. Da kan man mikse hver track for seg selv, legge på side-chain og evt. bruke EZ Mix 2 fra Toontrack. Tok meg 5 år før jeg skjønte at man kunne splitte MIDI i egne seperate spor :-/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg har misforstått, men det går an, etter å ha redigert alt i midi, å splitte opp i egen spor i DAW`n. Da kan man mikse hver track for seg selv, legge på side-chain og evt. bruke EZ Mix 2 fra Toontrack. Tok meg 5 år før jeg skjønte at man kunne splitte MIDI i egne seperate spor :-/

Joda, multitracking vet jeg går an. Er mer at alle samplesene i EZD er ganske mikset fra før. Superior er ubehandlede samples. Stor forskjell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man bruker Cubase er det bare å legge inn EZdrummer 2 som en multispor-VST. Husker ikke hva det heter, men menyshortcut er F11. Legger man det inn som Instrument track får man stereo, men gjør man det som jeg sier her kan man utnytte 8 forskjellige kanaler til EZdrummer, noe som gjør at man får mikset det ganske så bra. Jeg kommer til å bruke dette og Made of Metal EZX til platen vår. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man bruker Cubase er det bare å legge inn EZdrummer 2 som en multispor-VST. Husker ikke hva det heter, men menyshortcut er F11. Legger man det inn som Instrument track får man stereo, men gjør man det som jeg sier her kan man utnytte 8 forskjellige kanaler til EZdrummer, noe som gjør at man får mikset det ganske så bra. Jeg kommer til å bruke dette og Made of Metal EZX til platen vår. :)

Jepp, samme som i Logic. Multitracks med trommene fordelt på åtte spor. Funker fint det. Også digg med muligheten til å justere 'bleed'. Gjør miksingen en del enklere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.