Gå til innhold
Rocknrolla

Oppsett av effektpedaler!

Anbefalte innlegg

Heisann!

Noen som kan hjelpe meg på oppsettet/rekkefølgen av effektpedalene mine? :)

Pedaler:

BlackStar - HT-DIST

Radial Tonebone Plexitube - Tube dist

Electro-Harmonix - Cathedral Stereo Reverb

Boss CE-2 - Chorus

Boss CH-1 - Chorus

Boss RC-2 Loop Station

Boss DD-6 Deley

MXR Phase 90

Dunlop Cry Baby Wha

Boss OC-2 Octave

Boss TU-2 Tuner

Boss GE-7 Equalizer

Boss BD-2 Blues Driver

Ernie Ball VP JR- Volumpedal

Takker for tips!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wah->tuner->bd->rtp->ge->ht->ch->ce->mxr->oc->dd->vol->rc->ehx

Men det er jo subjektivt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt på ett brett eller lage to brett?

Jeg ville delt dem inn i to brett da. Et som skal i sløyfen og et som skal i front av preamp. Men det er jo smak og behag :)

Tenkte 1, har ikke FX loop i Orangen min :(

men har det i Marshallen og Huges & Kettner ampene. men bruker mest orange.

Jeg trenger ikke alle Chorus eller vreng pedalene... har faktisk ikke kjørt effektpedaler på leenge. mest vreng fra AMP.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1: Tuner-wah-octave-phaser

2: Od (blues d)- dist - EQ (sett opp til mid boost for soloer)

3: Chorus-delay-reverb-looper (chorus kan evt også plasseres etter del/rev, effekten blir da noe annerledes).

Phaser kan stå i gruppe 1 eller 3. Hvis du bruker phaser med overdrive bør den stå i gruppe 1. Står den i gruppe 3 ved siden av chorus er den lettere å skru av/på når du veksler mellom phase (lead) og chorus (komp).

Wah, oc-2 og tuneren trives alle best først i rekken. Sett de slik det virker mest praktisk. Oktaveren vil ha rent signal for tracking.

Volume pedal plasseres enten etter Wah (med tuner i egen utgang) eller rett før delay. Forskjell er om du ønsker fotregulerte swells eller om du bruker pedalen som master volum etter overdrive.

Tips: dropp den ene dist pedal og kun en chorus.

Endret av skela
  • Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske enig med skela, eneste endringen er at jeg ville plassert choruspedalene i et skap/roterom/søppelbøtte, i alle fall et sted langt borte fra pedalbrettet.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske enig med skela, eneste endringen er at jeg ville plassert choruspedalene i et skap/roterom/søppelbøtte, i alle fall et sted langt borte fra pedalbrettet.

Liker du ikke Chorus?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

U got me Kent. Står skapet sammen med Maiden-platene.

Men er ikke så veldig glad i chorus nei. Funker en sjelden gang, i små mengder. Men ellers hold det unna meg! Vibrato derimot!

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De to nevnte Boss-pedaler er blant de bedre i sjangeren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chorus er ganske pent det! Bruker det også sjeldent.

Har kjøpt meg en T-Rex Comp-Nova! regner med den kanskje skal plasseres etter wha?

også om dere har tips til vib, boost, og A/B pedal, skrik ut! Kunne og tenkt meg ny Octave pedal!

Endret av Rocknrolla

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tuner først ellers er det greiest å prøve seg frem med de forskjellige pedalene, er mange delte meninger om rekkefølgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tuner først ellers er det greiest å prøve seg frem med de forskjellige pedalene, er mange delte meninger om rekkefølgen.

tenkte å fyre tuneren i volum pedalen.. er en egen utgang for det:)

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjelder bare å prøve seg frem.

Den eneste "konvensjonen" jeg ville fulgt noenlunde slavisk er å ha tidsbaserte effekter sist i rekken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte å fyre tuneren i volum pedalen.. er en egen utgang for det:)

Da ville jeg satt en pedal før VP så du har bøffra signalet først. Gitar rett i VP er jo katastrofe...........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Cochran
      Hei,
      Jeg lurer på om det går greit å kombinere en Laney CUB 212R rørforsterker med en AlterEgo vintage echo x4 pedal?
      Denne forsterkeren: https://www.backstagemusikk.no/gitar/bass/forsterkere/laney-cub-212r-15-watt-2x12-reverb-110731-p0000489127
      Denne reverb pedalen: https://www.gitarhuset.no/produkter/effekter/multieffekter/tc-electronics/tc-electronic-alter-ego-x4-vintage-echo-tce-alteregox4-p0000010456
      Mine kunnskaper om utstyr er som dere forstår av spørsmålet av den ringe typen. Men jeg elsker å spille gitar.
      Jeg har en god Gibsom Les Paul gitar som jeg bruker sammen med dette utstyret, og som selvfølgelig er overkill for mine "skills"
      Men jeg har lurt på å selge Alter Ego pedalen, som jeg eide før jeg byttet ut den gamle marshall forsterkeren med Laney forsterkeren.
      Hva tror dere? Får jeg noe ut av pedalen sammen med rørforsterkeren, eller er dette en helt uvanlig kombinasjon?

mvh Cochran, E
    • Av Troll
      Hvis jeg skulle brukt en tusenlapp på en reverb, hva burde jeg gått for? Tc Hall of Fame 2? Ser de går for rett over tusenlappen helt ny.
      Ligger et par EH Cathedral på finn. Er det noe stas? 
      Fordel om den har shimmer. Kunne tenkt meg Strymon Big Sky, men den blir for heftig siden jeg kun skal bruke det til litt testing og leking i loopen på Mooer Preamp Live. 
    • Av Rokamy
      Noen som kan hjelpe med en verdivurdering av denne gitaren som jeg kjøpte i begynnelsen av 80?
      Meget lite brukt og i meget godt stand.

• Av Jaden
      Vurderer å selge min Tom Anderson fordi den ikke lenger blir brukt.
      21000 kr
      Har ligget i kassen sin de siste 1-2 årene og bare brukt hjemme.
      Dette er en Short Drop Top Classic med 24.75" scale length, ikke 25.5" Følger med original kasse og vibbearm.
      Det er noen "riper" og vanlig bruksslitasje på gitaren.
      Spør eller PM for mer info og/eller flere bilder.

Legger ved bilder av gitar og av spesifikasjoner. Serienummer er 12-11-13N

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.