Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ESP HORIZON BASS


KK1000

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en halvgammel, svart, 5-strengs ESP Horizon bass. Den ser bra ut, men har noen skrammer, og er veldig lettspillt.

Jeg vet fint lite om denne bassen, så jeg skulle gjerne visst litt mer om den.

Er det noen her inne som har noen erfaringer med denne bassen? Er den sjelden? Når ble disse produsert? Pris osv.?

Setter pris på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger en til salgs på finn.

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=50033869

Ellers ser det ut til å være en del treff på nettet. Har du prøvd å søke der?

Dette er en rimelig gammel annonse og denne er nå i min besittelse.

Selger har også vært aktiv her tidligere, Thunderfingers.

Kan ikke si jeg har noen spesiell erfaring grunnet lite bruk. Jeg holder meg til 4str. De er vel sjeldne i form av at de ikke var så lenge i produksjon og de er laget i 2 utgaver der min er av den siste. For meg så virker de som solide og velspilte instrument. Lydbildet minner mest om type Spector og de gamle aktive Yamaha BB og ikke så mye mot tradisjonell P eller J ALA Fender. Min har ikke lengre original elektronikk så hvordan originalen er aner jeg ikke. Om jeg ikke tar feil ble disse laget tidlig på 90 tallet.

Endret av chiefhoghead01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Pickupene i din er original (Med mindre du har byttet), men pre-ampen sang på det siste verset, så det er en S.D Blackout.

Meget velspilte basser, fikk den så bra satt opp til slutt at jeg synes den spilte FOR bra, føltes som en leke :P (tror jeg hadde H-strengen 0.5mm fra 12 bånd til slutt, selv om jeg elsker Peaveyene mine og anser de som de mest behaglige bassene jeg noen gang har vært bort i, så kan de overhodet ikke skryte på seg å være så lette å sette opp som Horizon-bassen.. Mest pga den tullete ABM-broen Peavey hev på Cirrus-bassene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.