Web Analytics
Jump to content

PAF på budsjett?

Affen

Recommended Posts

Skulle friska opp Epi Explorer`n min med noen bedre plukkopper. Liker `57 classic pupsa fra Gibson,

men siden der er jul og jeg gikk på en smell med ny gitar lurer jeg på om det er noen rimeligere alternativer i samme gata?
Hvordan låter f. eks fat pat fra GFS?

Rimelige PAF-aktige saker jeg har hatt god erfaring med:

DiMarzio 36th Anniversary

Seymour Duncan Alnico II

Tonerider Alnico II Classics

Rose Pickups California

GFS Classic Alnico II

Helt topp fabrikkplukkopper alle sammen men mest bang for the buck synes jeg nok Tonerideren er.

Ellers dukker det jo regelmessig ting opp på bruktmarkedet.

Det ligger for eksempel en Lollar Imperial til 850,- på Finn. Det går jo an å begynne der og heller ta neck etter hvert.

• Like 1

Rimelige PAF-aktige saker jeg har hatt god erfaring med:

DiMarzio 36th Anniversary

Seymour Duncan Alnico II

Tonerider Alnico II Classics

Rose Pickups California

GFS Classic Alnico II

Helt topp fabrikkplukkopper alle sammen men mest bang for the buck synes jeg nok Tonerideren er.

Ellers dukker det jo regelmessig ting opp på bruktmarkedet.

Det ligger for eksempel en Lollar Imperial til 850,- på Finn. Det går jo an å begynne der og heller ta neck etter hvert.

Lollar`en er jo bare en hundrelapp fra 57 classic da. .....

Siden tipset mitt ble flytta til en ny tråd, prøver jeg igjen:

MÅ det være PAF-aktig?

Er du på budsjett, sjekk ut Wilde Pickups (tidligere Bill Lawrence) L500-serien. Låter helt konge, og funker veldig bra splitta også om det skulle være ønskelig :) Finnes i fire forskjellige output-styrker!

Siden tipset mitt ble flytta til en ny tråd, prøver jeg igjen:

MÅ det være PAF-aktig?

Er du på budsjett, sjekk ut Wilde Pickups (tidligere Bill Lawrence) L500-serien. Låter helt konge, og funker veldig bra splitta også om det skulle være ønskelig :) Finnes i fire forskjellige output-styrker!

Da jeg digga lyden i 57 classic så hvertfall noe i den gata. Og helst billigere enn 57 classic. Skjønner at dere bare vil meg vel, men å komme med tips om noen som koster MER enn 57 classic når jeg spør om noe som er billigere tilsier t man bør lese spørsmålet før man svarer ;) Men setter pris på at folk i det hele tatt svarer assa :)

GFS er svært gode pickups til prisen, jeg har hatt både P90 og humbuckers fra GFS, de leverer alltid kvalitet.

Ellers har jeg en Seymour Duncan SH-5 Custom i en av mine gitarer. Denne regnes vell mer som "high gain" men i mine ører så høres den mer ut som en kraftig PAF-type pickup. Den vrenger faktisk ikke så mye, det som gjør den bra egnet til rock er at den er tight og veldig klar i lyde til tross for sin kraftige lyd.

Betalte vell 500kr brukt for denne, er du heldig så finner du en rimelig på Ebay :)

Er et sett 57 Classic på Ebay nå $124, men får de sikkert for $100 på "buy it now" .

Er vel ok pris selv om Paypal dollar er nærmere 9 kroner nå for tiden .

Vet ikke om selger sender da....

Men så var det frakt og toll/moms da. Da er en oppe i 900 som de koster nye her til lands :)