Web Analytics
Jump to content

Anger-tråden

lokmund

Recommended Posts

I tråd med at det finnes tråder for det meste her inne: Why not Zoidberg? Eventuelt: Why not de gitarene man har solgt, men som man angrer på å ha solgt?

Jeg tar meg støtt og stadig i å dagdrømme om dem som engang var, eller for å sitere Motorpsycho: The one who went away. I de flestes tilfelle er der sikkert flere enn bare én. For undertegnede er følgende ex-samboere tidvis savnet:

Gibson RD Reissue fra 2010: Den andre gitaren jeg sa jeg ALDRI skulle selge.

6565796.jpg

Gibson SG '61 Reissue GOTW #35 Antique Satin Walnut: Jeg glemmer ofte den enorme mengden neck-dive på denne, men sattan for en smuk en dette var.

IMG_3936_zps4de56334.jpg

Gibson Explorer Voodoo: Elsket av mange, hatet av enda flere. Det ble skrevet mye rart på denne gitaren her. I likhet med de andre måtte den også gå på et tidspunkt. Fikk sjansen til å kjøpe den tilbake for noen år siden her på forumet, men jeg backet ut.

wvazolkxsq3eozi5nxxw.jpg

Ibanez SZ 4020 TKF: Denne solgte jeg i min uklokskap i 2007 fordi jeg ikke likte pickupsene. Terningkast innavl. Herlig å se på, tung som en ferge og smuk å spille på. Loke, du er en knøl innimellom.

Ibanez%20SZ4020FMTKF.jpg

Ibanez RGTHRG1 (den sære): Vi har alle hatt én gitar som skilte seg veldig ut fra resten. Tror jeg. For min del var det denne her. En temmelig fet RG påklistret et ok+ maleri av HR Giger. Tror hovedfaktoren for å kvitte seg med denne i 2006 var floyd og det at ingen klarte å ta meg seriøst lengre.

Ibanez-Giger.jpg

Jeg er meget spent på å se hva dere andre kommer med! Hvis dere ikke kommer med noe så har dere nå i det minste noe å sikle på / le av her :ychf:

• Like 3

Glemte til og med en!

Fender Telecaster FSR Ash Mahogany Stain: Denne telen klarte min kjære å klumse til meg da hun trykket Buy It Now på eBay og tenkte hun skulle se hva frakten kom på. Hun kjøpte den da på et eller annet vis uten å få det med seg og jeg "måtte" dermed betale for den og få den sendt over. Ble aldri venn med lyden i denne dessverre, men jeg savner den mye likevel.

49097.jpg

Kun én jeg virkelig angrer på at jeg solgte, og det er selveste forumhora.

Gibson LP Special Faded DC. Var en drøm å spille på, P90'ne låt kuler og krutt og det er rent estetisk den desidert tøffeste gitaren jeg har eid. Kvittet meg med den første gang i en byttedeal med Audun mot en Tele ('72 Custom, sånn med bøkker i bridge), men kjøpte den tilbake en måned senere. Dessverre var jeg ung og forvirret den gang, og klarte ikke sette pris på hva jeg hadde, så den røk igjen senere for anskaffelse av noe annet.

Savner til en viss grad også Jaguaren. Japaner fra 2011, kjøpt ny hos Backstage. God å spille på, men altfor mye elektronikk, og litt for bright i lyden til det den skulle brukes til, så ble byttet med en japansk LP-sak fra 70-tallet. Et fornuftig salg, men offset er tøft!

post-1888-0-01365600-1449605193_thumb.jp

post-1888-0-42138500-1449605468_thumb.jp

Jeg angrer på at jeg gikk saftig tom for penger en gang i 2003 og måtte selge hele gitarriggen min. Den var ikke noe spesiell eller veldig dyr, men den var min og jeg digget den.

Ibanez RG7 420 (ca 2000)
Gibson SG Standard (ca 1994)
POD 2.0 med det store pedalbrettet
En 50-watts Peavey røramp som jeg ikke husker modellnavnet på lengre. Muligens en Bandit 112.

Skulle gjerne kjøpt tilbake hele riggen igjen i dag, om ikke annet enn for nostalgiens skyld.

Jeg solgte også en Ibanez RG550 (ca 1990) for å kjøpe RG7'en. Den var i farge styggblå med svart plekterbrett, men skulle gjerne hatt tilbake den også :)

Edited by Naigewron

Jeg må vel ha solgt ihvertfall 40-50 gitarer men angrer egentlig bare på en.

Hadde en utrolig bra Guitar Workshop tele når jeg bodde i Oslo på midten av 90tallet som jeg ikke burde ha solgt.

Det fine med å ha eid endel gitarer er at man finner ut hva man liker, selv om smaken selvsagt forandrer seg litt etterhvert.

Har ihverfall lært at gitarer er individer og at høy pris ikke altid er noen garanti for at en gitar låter bra.

Jeg må vel ha solgt ihvertfall 40-50 gitarer men angrer egentlig bare på en.

Hadde en utrolig bra Guitar Workshop tele når jeg bodde i Oslo på midten av 90tallet som jeg ikke burde ha solgt.

Det fine med å ha eid endel gitarer er at man finner ut hva man liker, selv om smaken selvsagt forandrer seg litt etterhvert.

Har ihverfall lært at gitarer er individer og at høy pris ikke altid er noen garanti for at en gitar låter bra.

En sort HSS med trem?

Ok jeg hadde en svart GW HSS tele med trem som jeg angret litt på salget av. Fikk den ikke til å synge helt. Ny eier (Ragnar W i Arendal som samler på slike) opplyste om at det, av litt uforståelige grunner, var støpejern i trem platen og derav en noe uvant klang (skjønt stålsadler og messingblokk). Men gitaren fikk jo et godt hjem :-)

Angrer iblant mer på kjøp man ikke gjorde...

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk