Web Analytics
Jump to content

Lage bedre liveshow

Torri98

Recommended Posts

Enig med UC. Vær dere selv. I tillegg så er det jo lov til å se ut som om man har det gøy selv om sjangeren er hard. Litt smiling og publikumskontakt er jo alltid en vinner.

Stort pluss for lys og røyk. Det er jo alltid fett.

Og hvis ingenting funker; dra en coverlåt. Summer of 69 får selv den mørkeste gother til å synge med (hilsen en som akkurat kom hjem fra julebords-gig).

• 1 month later...

Er enig med ataxia. Har gjort det selv og det funker. Når jeg har konsert med bandet mitt har jeg som tommelfinger-regel å ta 1 solo blant folk i salen. Funker som fjell. En veldig bra begynnelse er å bevege dere rundt på scenen og kommuniser med kroppspråket

Dere spiller metall, men dere står relativt mye i ro og det ser ut som dere sparer på energi istedet for å bruke den. Ikke vær redd for å "ta i" mye mer, veiv litt mer med gitarene, større armbevegelser, etc. Legg til dramatikk! Se på livevideoer av Dillinger Escape Plan (video under) for å se et ytterpunkt av det jeg mener. Ellers er jeg enig med det de over meg har nevnt. Kommuniser mer og ikke vær redde for å smile og sjarmere publikum!

Men bottom line: Dere spiller hard musikk - få det til å se "baillhardt" ut!