Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til bassforsterker (kontrabass)


Kjørsvik

Anbefalte innlegg

Åtte titommere?

Er ikke dreven på kontrabass, men tror jeg hadde satset på et par kasser med elementer med neodym-elementer. Låter sikkert fint, og veier en brøkdel av vanlige høyttalerelementer.

Vil tro at en moderne klasse D- forsterker fungerer helt fint til kontrabass, også.

Det er jo ikke så mye dypbass i en kontralbass, ofte, så vil tro titommere holder i lange baner, i hvert fall når du skal ha så mange av de.

Skal man være stilriktig, blir man sikkert anbefalt noe Fender bassman av en eller annen type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bassisten vår spiller kontrabass.

Han er lite glad i 810 for å si det sånn. Han liker GK-amper(han bruker selv MB200, men vet han kunne tenkt seg en som var et hakk kraftigere) og 212-kabinetter. Han har også en 31-bånds EQ for å luke ut de frekvensene som feeder verst.

Han skjønt at hvilke pickups du bruker har en del å si, iallefall om du skal spille rock på høyt volum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret på spørsmålet ditt ligger under Kjøp og salg i dette forumet: Aguilar Tonehammer 500 og DB112.

En fantastisk amp!

Så enig, så enig. Spiller ikke kontrabass, men du verden så mye bra lyd det er i den lille fisen der. Meget bra og høy cleanlyd, men låter veldig tøft om man skrur på vrengen.

Hadde jeg giddet å bruke penger på bassamp nå så hadde jeg nok glatt gått for den pakka der. Meget vellydende kabinett også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.