Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss ditt plekter...


skela

Anbefalte innlegg

...så skal vi gjette prisen på eBay.

Seriøst er det nå, etter sterk oppfordring fra minst en formunitt, på tide med en plektertråd.

Let i lommen etter nærmeste 'skilpaddeskallbit', ta et bilde og beskriv hva det er og hvorfor det benyttes...

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan starte med denne trioen fra klokkelommen (eller plekterlommen som den også kalles); her ser vi John Pearse sarod carve (aner ikke materialet) flankert av Dunlop Delrin 2.0 og et Jazz III Xl Stiffo.

272ba3ec4c2397ab5d85f90c4310d515.jpg

I bakgrunnen skimtes noen skrivebord-bystanders, hovedsakelig Dunlop jazz III i ymse format og noen Cactus Picks.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41FtvQVXKHL.jpg

Dunlop 1.0 nylon. Tjukt, men litt fleksibelt, og slites ikke ut. Går rundt med lomma full av dem.

Jeg har diverse poser liggende med alskens nylon og Tortex plekter i varierende tykkelser. Men ender som regel tilbake til Jazz III utgavene

Vurderer overgang til Tortex Jazz III 1.35mm da man får tilsendt 72stk for 200kr inkludert porto i den serien (ca samme pris som 1stk Red Bear).

Dyre spesialplekter som bestilles enkeltvis har en tendens til å forsvinne (har vært gjennom endel slike håndfilte varianter).

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mike Stern og Wayne Krantz bruker Fender Medium picks. Kan være en fordel å venne seg til plektere som er tilgjengelig overalt og som man kan kjøpe i bulk.

Kossoff: kjøpte du en 500-pack?

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen, prøvde å unngå for mye duplikater.

23010187170_0843695e7e_b.jpg

Er jo ikke så mange her, men er noen luringer som drar opp totalverdien grassalt her da.

Har forøvrig aldri mistet noen av de dyre plekterene, de holder seg trygt hjemme.

Mye av de "normale" plekterene er gjerne kjøpt i brukbare kvanta, ihvertfall favorittene som Fender celluloid og div Dunlop Jazz-varianter.

Har kjøpt en god del fancy såkalt "hi-end" plekter som lydmessig ikke har holdt mål for meg lydmessig mot en en Fender Celluloid som koster få kronestykker.

Skulle jeg spilt en gig i kveld hadde jeg tatt en liten håndfull med Dava og Tortex JazzIII XL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amund, takk! Der har vi en god del jeg har vært gjennom pluss et par man har prøvd å bestille (Big Jazzer er det venteliste på...).

Jeg kom også frem til at Tortex Jazz Xl kan være en god løsning for kjøp i bulk. Endte du på 1.35mm (svart)?

Og hvilke Dava bør man sikte mot?

Enig i at Fender celluloid er helt utmerket, spes med tanke på lav pris og enkel tilgjengelighet.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Edit: du har vel hvit Tortex Xl 1.50mm?

Edit 2: og rød Dava jazz grip?

Endret av skela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amund, takk! Der har vi en god del jeg har vært gjennom pluss et par man har prøvd å bestille (Big Jazzer er det venteliste på...).

Jeg kom også frem til at Tortex Jazz Xl kan være en god løsning for kjøp i bulk. Endte du på 1.35mm (svart)?

Og hvilke Dava bør man sikte mot?

Enig i at Fender celluloid er helt utmerket, spes med tanke på lav pris og enkel tilgjengelighet.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Edit: du har vel hvit Tortex Xl 1.50mm?

Ja Red Bear er håpløse å kjøpe fra, måtte stå midt på natta for å få kjøpt den Guthrie Govan-varianten.

Jazz Tortex XL i bildet er 1.5mm, men har selvsagt noen i 1.35mm på vei :P Og noen lignede fra Planet Waves.

Dava Jazz Grip Delrin i bildet. De er bittelitt mindre enn Jazz III XL, perfekt størrelse synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.