Gå til innhold
mickid

Steve Vai

Anbefalte innlegg

Jeg trenger fakta om Steve Vai, og er det noen som har noen bra linker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

www.google.com

et søk der og du finner alt om ham!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

All fakta om Steve Vai finnes samlet hos flere medlemmer av GitarNorge. Bare spør, vi kan alt! :D

*Krysser fingre* 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gitarist i toppsjiktet, det skal jeg si :) men musikken hans derimot...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
...er også i toppsjiktet..

Det er ikke vits i å begynne å diskutere dette. Det handler om musikksmak, ergo ingen kan bli enig :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
...er også i toppsjiktet..

Det er ikke vits i å begynne å diskutere dette. Det handler om musikksmak' date=' ergo ingen kan bli enig :P[/quote']

Enig, det har ført til alt for mange diskusjoner anngående dette på dette forumet før. Men bruk www.google.no du gutt ;) eller spørr oss ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

musikken er god da.(syns jeg)=)

alt jeg vet er at han er 44/45(blir ivertfall 45 iår),ergo han er født i 1960

og han spiller for ibanez eller noe sånt :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han spiller vel ikke akkurat for Ibanez, men signaturen-gitaren hans, Ibanez JEM er en Ibanez.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

han har faktisk en signatur pickup også, DiMarzio evolution

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Steven Siro Vai, komponist og gitarvirtuos.

Født 06.06.1960, Long Island, N.Y., USA

Musikalsk bakgrunn fra anerkjente Berklee College of Music, Boston.

Ble i ung alder med som gitarist i bandet til Frank Zappa, og etter dette har han fått bare mer og mer fremgang som artist og komponist.

Har spilt i band som Frank Zappa, Alcatrazz, David Lee Roth og Whitesnake.

Har hatt gjesteopptredener med artister som John Lyndon/P.I.L. (Johnny Rotten, Sex Pistols), , Alice Cooper, Mötorhead, The Yardbirds, Nelly Furtado etc.

Slo igjennom for alvor med albumet "Passion & Warfare" i 1990, men hadde allerede noe år tidligere vekket oppsikt i gitarmiljøet med sin egenproduserte debut, "Flexable".

For tiden er han aktuell med sin 2005 release; 2Real Illusions: Reflections"

En av de gitaristene som blir brukt mest i reklamesammenheng for en rekke produkter, og har også vært med på å utvikle egne signaturlinjer. DiMarzio Evolution/JEM/Breed/Blaze II pickups, Ibanez JEM/Universe/Euphoria gitarer, Carvin Legacy forsterkere, og Morley Bad Horsie/Bad Horsie II/Little Alligator pedaler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel også nevnes at han sammen med Joe Satriani danner ryggraden til G3 som årlig samler en gjest og drar rundt og shower med gitarmusikk. I år er det Petrucci sin tur. Tidligere har vel, Yngvie Malmsteen, Eric Johnson og Robert Fripp fått være med. Dette er Petrucci's andre.

I tillegg har han gått på GIT (Guitar Institute of Technology) som er en del av Musical Institute i Los Angeles, California.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Musikalsk bakgrunn fra anerkjente Berklee College of Music' date=' Boston.[/quote']

Han fullførte ikke utdannelsen. Fikk jobb med Zappa, og sluttet i 2. (?) semester, tror jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han fullførte ikke utdannelsen. Fikk jobb med Zappa' date=' og sluttet i 2. (?) semester, tror jeg.[/quote']

Det stemmer. Dvs., jeg er ikke sikker på om han sluttet i 2. semester, men det stemmer at han sluttet for å ha spille med Zappa.

Dog er han utnevnt til æresdoktor ved Berklee, så jeg føler på mange måter det veier opp for at han hoppa ut av skolen :wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.