Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Inngrodd fingernegl på fretting hand :-O


Affen

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er rett plass å spørre men; Noen andre som har/har hatt dette problemet?
Har hatt inngrodd fingernegl på ringfingeren på "frettinghånda" mi ei stund, og tid tider gjør det jævlig vondt når jeg spiller.

Legen sier det er lite å gjøre med det, da det er risk for infeksjoner hvis de skal skjære vekk neglen.
Klipper neglene riktig, og har prøvd grænnsåpevann etc. Lurte på om det finnes noen kjerringråd her inne, om flere har vært borti det samme? Evt får jeg kappe`n av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker som regel et skarpt blad fra en papirkniv eller lignende. Legg eggen ned(flatt)mot "puten" ved siden av neglen og press ned så langt du klarer.....gjerne til betendelsen spruter :P Så er det å få eggen under neglekanten og vippe/skrape/skjære vekk utstikkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsåpevann er bambus. For å forebygge det, bør du klippe neglene dine beinere---rett av den naturlige buen litt, la neglene være litt lengre på endene enn på midten. Har du først fått det, og du ser en byll med puss, får du raskest effekt om du stikker hull på den, drenerer og renser med noe antibakterielt. Så drysser du på godt med bacemusin-pulver og teiper på et plaster elns. Om du er for femi til å ta hull på den, eller hevelsen ikke er så ille at du kan se pussen i byllen, gå rett til bacemusin-dryssinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bud er å ikke klippe for kort. Neglen må være utenfor kanten av fingeren. Når den først har blitt inngrodd, så må du hver dag løfte opp neglen med feks skaftet på en teskje eller noe annet tynt i et halvt minutt, helt til den er vokst ut. Bruk grønnsåpevann I 15min morgen og kveld. Og ikke hopp over fingerspaet, du må gjøre det hver dag, morgen og kveld.

Hilsen ei som akkurat har hatt en unge til operasjon for inngrodd negl fordi rådene ikke ble tatt i bruk tidsnok. En lite hyggelig affære med flere antibiotikakurer og bill kjøtt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt tilfelle har det ingenting å si hvordan jeg klipper neglene. Jeg får betendelsen på siden av neglen, sjelden i hjørnet.

Nei, finn frem et knivblad å gjør det selv. Jeg har hatt dette her uttallige ganger og det samme har min datter. Fixes alltid med kniv og betendelsen forsvinner av seg selv ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.