Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pris på skjerming med kobberteip?


bublemark

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke tenke meg at mangel på skjerm kan forårsake hyling i en gitar. Dersom det er litt støyproblemer, så ja - da kan det være mangel på skjerming. Men er problemet ekstremt, så tror jeg at jeg ville vurdert å feilsøke gitaren for feil istedenfor å skjerme i første omgang :) Det kan være en jordingsfeil eller rett og slett andre feil i kobling/pickups/potmeter osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor du holder til,men jeg anbefaler lyngedals gitarverksted i Vestfold. Ung,flink og rimelig fyr!

Husker ikke helt,men tror jeg gav under tusenlappen for setup på to gitarer, inkl kobberskjerming på en og pickupbytte på den andre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hevder ikke at det er like bra, men jeg gjorde en gang i tiden en test på kobbertape (pris en liten formue) vs. aluminiumstape fra biltema.

Tråden ligger vel her enda, men jeg tror bildene jeg tok er borte.

Høyst uvitenskaplig, men kortversjonen på testen er at alutapen er nesten like bra, så lenge man bretter inn kanten og overlapper så vidt det er. Vil man "lyxa til det lite", som det heter på svensk, kan man sette gjennom en stift i skjøtene. Motstandsforskjellen er knapt målbar med et bra multimeter.

Siden du spør om pris, dette fikser du selv. I verste fall kan du jo bare fjerne alutapen. Fullstendig reversibelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.