Web Analytics
Jump to content

NGD 1987 RG550 RFR

stensen

Recommended Posts

Reddet denne RG 550 fra mer mishandling. Ble 530 km i bil for å hente den. Det var verdt det.

Har trua på å investere i Ibanez økser fra slutten av 80 tallet. Road flare red ble bare produsert i 1987/1988

og det er ikke ofte de dukker opp. Liten bonus med Dimarzio Fred i bridge. Takk gud for at duden ikke la

den ut for salg etter å ha fjernet skriblinga med sort farge. Edge tremoloen var som jeg har opplevd ørten

ganger før helt på jordet justert. Det kan da ikke være så vanskelig. Det er jo en strek på hver side som skal

ligge i plan med kroppen.

post-7278-0-82673900-1448011536_thumb.jp

post-7278-0-04999200-1448011548_thumb.jp

• Like 9

Gratulerer med fin gitar. Jeg har vel et par sånne jeg også. Er det lov å spørre om hva du ga for den?

Med drifstoff bompenger og alt det der kom den vel på 3500. Og så sært markedet er i Norge for tiden tror jeg det er vanskelig å få noe mer for den ved salg. Men det spiller ingen rolle for denne er en keeper.

Edited by stensen

Det var ikke verst. Som deg tror jeg disse originale gitarene kommer til å øke i pris, men jeg har tatt feil før.

Er jo en liten risikosport å kjøpe de usett. Slitte knivegger og vridde halser er vel to vanlige problemer med disse. Ellers er det lite feil på de.

Synes de er fine gitarer, liker faktisk den litt komprimerte lyden fra originalpickupene. Har solgt et par, men har igjen en fem- seks stykker. Veldig jevn byggekvalitet på de.

Det var ikke verst. Som deg tror jeg disse originale gitarene kommer til å øke i pris, men jeg har tatt feil før.

Er jo en liten risikosport å kjøpe de usett. Slitte knivegger og vridde halser er vel to vanlige problemer med disse. Ellers er det lite feil på de.

Synes de er fine gitarer, liker faktisk den litt komprimerte lyden fra originalpickupene. Har solgt et par, men har igjen en fem- seks stykker. Veldig jevn byggekvalitet på de.

Venter på min fjerde RG 570 som kommer fra Danmark, Tror den blir konge. 91 FMCS,

Blir kanskje litt sært og ha både ruby red og candy apple, Men jeg tror ikke det finnes grenser for hvor mange

RG fra 87-93 jeg kommer til å kjøpe så lenge man får de for 2000 for tiden.

post-7278-0-69511600-1448054986_thumb.jp

post-7278-0-68087300-1448055151_thumb.jp

Edited by stensen

Venter på min fjerde RG 570 som kommer fra Danmark, Tror den blir konge. 91 FMCS

Blir kanskje litt sært og ha både ruby red og candy apple, Men jeg tror ikke det finnes grenser for hvor mange

RG fra 87-93 jeg kommer til å kjøpe så lenge man får de for 2000 for tiden.

Så var det disse Jem'ene da,

post-7278-0-88989300-1448055520_thumb.jp

Edited by stensen
  • Like 2

Kult!

Som Castor sier tror jeg også velholdte eksemplarer kommer til å øke i verdi, det blir jo ikke flere av de...

Jeg har hatt 3 stk i Road flare red (Den ene har Castor nå)

3500,- er ikke så ille hvis den ikke har noen voldsomme issues.

Jeg ga 1500,- for en av mine, men slike priser ser man ikke så ofte på de lengre.

Hadde det vært gamle RG550's med feite halser skulle jeg fortsatt hatt en.

Jeg kjøpte endel fra Japan, men det er lenge siden nå..

Mulig markedet er blitt støvsugd. Senere 90talls RG telles ikke, skal være de gode gamle :)

Edited by Debris

Kult!

Som Castor sier tror jeg også velholdte eksemplarer kommer til å øke i verdi, det blir jo ikke flere av de...

Jeg har hatt 3 stk i Road flare red (Den ene har Castor nå)

3500,- er ikke så ille hvis den ikke har noen voldsomme issues.

Jeg ga 1500,- for en av mine, men slike priser ser man ikke så ofte på de lengre.

Hadde det vært gamle RG550's med feite halser skulle jeg fortsatt hatt en.

Jeg kjøpte endel fra Japan, men det er lenge siden nå..

Mulig markedet er blitt støvsugd. Senere 90talls RG telles ikke, skal være de gode gamle :)

Må bare repetere makeover prosjektet på min 1990 RG 550. Så utrolig mishandlet ut på bilder i annonsen. Men polish og negllakk gjør underverker. Tålmodighet og trening hjelper det også. Er vel det beste jeg har fått til med de

50 Ibanez øksene som er eller har vært i hus.

post-7278-0-03583200-1448106719_thumb.jp

post-7278-0-14547600-1448106730_thumb.jp

post-7278-0-18883800-1448106916_thumb.jp

post-7278-0-46363800-1448106924_thumb.jp

Edited by stensen
  • Like 2

Må bare repetere makeover prosjektet på min 1990 RG 550. Så utrolig mishandlet ut på bilder i annonsen. Men polish og negllakk gjør underverker. Tålmodighet og trening hjelper det også. Er vel det beste jeg har fått til med de

50 Ibanez øksene som er eller har vært i hus.

Dette ser bare fantastisk ut, skulle ikke tro det var samme gitar. Well done. Hva slags polish bruker du?