Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tanker om YouTube


Gluke

Anbefalte innlegg

Ja han hadde vel skrevet seg inn i historien alt for 25-30 år siden.. Så lite å bevise slik sett.

Iflg rykter ble han nok litt latere med årene men kan etter sigende spille seg inn i gammel form når han går inn for det..

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lost in translation.

Nå tror jeg dere misforstår gutter. Har ikke noe imot Tekrø jeg ass. Har brukt mange mange timer på å prøve å få dreis på greiene hans. Er også innehaver av den nå legendariske instruksjonskassetten han lagde på 80 tallet. Den går YouTube en høy gang. Episk engelsk uttale og når han skal spille ting i halv fart så spiller han noe helt annet enn når han drar på. Og det er saken med Tekrø. Han er ikke skolert og har en solo teknikk som best kan beskrives som en form for veldig veldig kjapp slurving ass.

Staffan er jo godt skolert fra konservatoriet i Gøteborg og var stor YJM fan så han hadde en helt annen tilnærming og skjønte vel egentlig ikke stort av teknikken til Tekrø. Så jeg hadde en time en gang hos Staffan hvor det endte opp med at jeg prøvde å vise Staffan hvordan Tekrø spiller. Det var ganske sprøtt ass...........

Endret av Gluke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ikke Staffan deler av konservatoriet med piano som hovedinstrument? Mens han egentlig spilte trommer? :-)

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Så godt husker ikke jeg lenger ass. Det begynner å bli veeeeeeeeldig lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I korte trekk, så tror jeg at inspirasjonen fra Youtube er eneste grunnen til at jeg i voksen alder har tatt opp gitaren igjen etter et opphold på mer enn 15 år, og har fått fullstendig dilla!

Nettopp, og det er derfor jeg syntes det blir så skivebom av han gitarlæreren og fremstille YouTube som problemet. Blogg innlegget som PerA skrev som respons er spot on.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Spesielt hvis det i tillegg er andre musikere som spiller på preproduksjonen.

-Var det ikke enda flere gitarister i bildet her. Ronny Tekerø, blant annet?

-Jo, han spilte på den originale demoen av singelen Cowgirl.

he he he demo og demo fru blom...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jeg har hentet et og annet triks på YT. Det er jo en del ymse å finne der, men jeg bruker det i mange sammenhenger. Nå som jeg har hatt fokus på jazz-ting, har jeg blant annet sett en del på videoene til mortenslessons.com, fra jazguitar.be, etc. Jeg har også funnet flere snutter som har gode tutorials for coverlåter av f eks Van Halen, TOTO, Chick Corea, etc. Det er jo selvfølgelig en del som ikke holder mål, men det er som regel fort gjort å avgjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.