Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lydkort OSX 10.11


Grohl

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte et lydkort for en tid tilbake av typen M-Audio Fast track C400.

Før jeg tenkte over det oppgraderte jeg iMac'en og ingen drivere er støttet fra Avid.

Jeg må ha et nytt et, men jeg er usikker på hva jeg skal gå for. Helst brukt og jeg har ikke dårlig tid (selv om jeg sikkert hastekjøper om jeg finner noe).

Liker utformingen som C400 har og kan tenke med noe liknende, men det viktigste er at den støtter OSX El Capitan.

Trenger i prinsippet kun en inngang til gitar og utgang til monitorer og headset, men to innganger er å foretrekke og gjerne noe som fungerer bra med gitar, men det gjør vel stort sett alle? Vet ikke noe om preampene i lydkortene så om noe er skikkelig ræva så styr meg unna.

Har foreløpig kikket på:

- Diverse Apogee, fortrinnsvis One og Gio.

- Propellerhead Balance

Pris har ikke så mye å si, men gidder ikke bruke 10 lapper på dette - det er jeg for ræva til å rettferdiggjøre.

Endret av Grohl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevner jo Apogee. De er jo i ferd med å bli en slags bransjestandard når det gjelder små lydkort. 'Samtlige' av alle jeg kjenner med små mobile studioer sverger til Apogee (og dette er folk som driver studio på hel- eller deltid et godt stykke over hobbynivå).

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, synes Apogee generelt virker bra, og har grei erfaring med Jam fra før. Jeg er ikke helt komfortabel med alle ledningene stikkende ut i "hytt og pine" og mitt trenger ikke være så mobile. Kan godt hende det blir Apogee til slutt likevel, men man må alltid sondere markedet... :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.