Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Trussroden på Suhr-en min må strammes mer enn den lar seg stramme, og Suhr har tilbydd seg å hjelpe ved å 'for the price of shipping' sende meg et 'washer kit' bestående av ny trussrod nut, to washers og en ny umbrakonøkkel til å stramme mutteren med.

Dette høres jo supert ut, ikke sant? Vel, det syntes jeg òg, helt til jeg fikk høre 'the price of shipping': $60 O.O

Såh, er det noen som vet om Suhr lager sine trussrod nuts selv, evt. om andre steder jeg kan få tak i en uten å føle meg som om John Arne Rises venstrefot traff meg i stæsjskrinet for ca. ti sekunder siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke imponert. Litt bedre med $35, men fortsatt drøyt. Fikk nettopp gratis deler tilsendt gratis av et annet USA Premium Brand, det kostet dem $7 I porto. De tilbyr seg å sende mer deler gratis. DET er as cool as they come.

Hvis trussrod'en ikke lar seg stramme nok ville jeg anse det som en fabrikasjonsfeil - hadde jeg laget noe sånt hadde jeg sendt ut noen skiver uten å blunke. Spesielt hvis jeg likte å bli ansett som et "Premium Brand". Av en eller annen grunn tror jeg ikke helt at folk ville flokke til for å forsvare Epiphone eller Harely Benton dersom de ville ha $60 for noen skiver til en ikke-fungerende trussrod...

Endret av DrJustice
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vel Suhr solgt sjappa også, og hva skjer? Går tydlighvis rett vest! Mine erfaringer med John er utelukkende gode og han er en super straight fyr.

Nå sier du ingen ting om hvor du har kjøpt gitaren og hvor gammel den er osv, men det er vel et internett symptom at man går rett til produsent med relativt høye forventninger til løsning. Jeg har til gode å se en Suhr gitar med produksjonsfeil, men there is a first time for everything.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vel Suhr solgt sjappa også, og hva skjer? Går tydlighvis rett vest! Mine erfaringer med John er utelukkende gode og han er en super straight fyr.

Nå sier du ingen ting om hvor du har kjøpt gitaren og hvor gammel den er osv, men det er vel et internett symptom at man går rett til produsent med relativt høye forventninger til løsning. Jeg har til gode å se en Suhr gitar med produksjonsfeil, men there is a first time for everything.

Jeg kjøpte den brukt, nylig. Det er en 2012-modell, som i sin tid ble bestilt fra USA. Påstår ingenlunde at det er produksjonsfeil, men det er ikke godt å si hva trussrod-en har vært gjennom disse tre årene. Gitaren er optioned med vinkel i neck pocket for å kunne stille bridge saddles ekstra høyt (en toskete option som Suhr burde holde seg for god til å tilby, IMO), men da jeg fikk den hadde den banankurvet hals og bridge saddles skrudd nesten ned i tremplata.

Bortsett fra at jeg pr. i dag må ha høyere action enn jeg foretrekker og at den, til tross for å ha mindre kropp og være bemerket til å ha ekstra lett treverk, er 400 gram tyngre enn de andre strattene mine, er det en fantastisk gitar. Fantastisk lyd, fantastisk fretwork og nydelig finish. Har resonans som får meg til å føle som jeg spiller på et flygel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry....men jeg syns ikke d var så halvgærent av Suhr dette.

Tilby gratis deler mot at kunde betaler frakt "over dammen" høres egentlig ut som nokså fair deal.

Tenker litt at vi ikke kan forlange en slags livstids-garanti / service...... Som du sier selv, hvem vet hva denne gitaren har vært gjennom....

Endret av Fano-man
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også, som Gluke, bare godt å si om John Suhr.

Hatt direkte kontakt med han hver gang jeg har hatt spørsmål eller trengt hjelp ang noe Suhr-relatert.

Morsomt å prate med han.

Mannen har jo tukla med gitarer og forsterkere for de fleste store gitarister og sitter på utrolig med kunnskap og har mange

bra historier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.